Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#47740Nekorektní až podvodné smluvní podmínky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2021, před 4 lety

Luboš Včela

Znění stížnosti

Telefonicky jsem u společnosti O2 objednal zřízení pevného internetu (vzduchem) do rodinného domu. Dodávka, montáž a zprovoznění bylo domluveno na termín 14 dní od telefonátu. Byl mi do mailu zaslán jakýsi návrh na registraci do portálu MojeO2, do kterého jsem se po několika dnech zaregistroval, abych zjistil, že tam byla v průběhu telefonátu nahrána smlouva a ode dne telefonátu běží 14 denní lhůta na odstoupení, tj. reálně šlo od smlouvy na internet odstoupit nejpozději v den montáže. Ve smlouvě bylo navíc lživě sepsáno, že stvrzují převzetí (resp. nákup) všech zařízení, přestože jsem samozřejmě neobdržel vůbec nic. Nakonec jsem od smlouvy radši odstoupil, ale smluvně má O2 ošetřeno, že výpověď a jinou korespondenci lze zaslat jen poštou na sídlo firmy, email posílají jen oni zákazníkům, na tyto maily nelze odpovídat. Tak trochu to všechno připomíná "šmejdské" praktiky prodejců předražených hrnců seniorům...


Produkt

O2 internet stříbrný


Požadované řešení

Korektní smluvní podmínky v souladu se zákony a dobrými mravy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2021 14:28, před 4 lety

Při uzavření smlouvy na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od uzavření smlouvy nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Pokud by ale podnikatel na základě výslovné žádosti spotřebitele začal s plněním ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí pak spotřebitel podnikateli poměrnou část ze sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. K tomu v řešené věci patrně nedošlo.

Pokud jde o formu výpovědi a způsob jejího doručení, domníváme se, že by mělo být možné smlouvu ukončit stejným nebo kvalifikovanějším způsobem, kterým byla uzavřena. V opačném případě by se mohlo jednat o nedůvodné omezování výkonu práva na ukončení závazku právě tím, že by byly na spotřebitele kladeny nepřiměřené formální požadavky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.2.2021 13:36, před 4 lety

Dobrý den,

při telefonické objednávce je samozřejmě možné se domluvit i na telefonické výpovědi, v tomto směru nijak výpovědi nerozlišujeme. Další možností je samozřejmě podat výpověď i osobně na prodejně nebo písemně.
Samotná lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet od okamžiku, kdy zasíláme na email shrnutí o sjednané objednávce.

Pokud by v tomto směru bylo cokoliv nejasného, můžete nám napsat na email info@o2guru.cz.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.2.2021 14:27, před 4 lety


Luboš Včela

Dobrý den pane Trčko,
děkuji za vyjádření, nicméně se zcela nezakládá na pravdě.
Zcela jste se vyhnul vyjádření k faktu, že do smlouvy, předpokládám, že všem klientům, vkládáte ujednání o fyzickém převzetí veškerého zařízení v okamžiku telefonátu.
Dále je ve smlouvě jasně uvedeno, že výpověď je možná poštou na adresu O2 ČR.
Možnost emailové komunikace byla opakovaně vaší společností odmítnuta, např. konkrétně 11.1. v 8,11 hod Guru operátorku Janou.
Má tvrzení můžete ověřit náhledem v příloze. Za sebe považuji záležitost za uzavřenou, budu rád, pokud O2 změní své postupy.
S pozdravem Luboš Včela

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.2.2021 14:50, před 4 lety

Díky za doplnění.
Nevím, co přesně bylo součástí řešení na chatu, každopádně elektronicky přes email tyto žádosti skutečně nepřijímáme. Reagoval jsem na možnost podání výpovědi služby. U 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy je vždy nutné žádost předat písemně nebo osobně na prodejně.

Co se smlouvy týče, u té je zmíněno fyzické převzetí po podpisu smlouvy. U elektronického shrnutí objednávky samozřejmě podpis není. Ten se přikládá v okamžiku návštěvy technika nebo dopravce s balíčkem.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.2.2021 06:27, před 4 lety


Luboš Včela

Hodnocení: