Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 28.10.2020 jsem objednala Vánoční dárek - Holící strojek BRAUN Series v dárkové edici. Při objednání jsem mohla využít bezplatnou službu "vrácení zboží do konce ledna". Z tohoto důvodu jsem strojek objednala. Na Vánoce se ukázalo, že se jedná o nevhodný dárek. Na začátku ledna jsme šli strojek vrátit, ovšem neuspěli jsme. Bylo nám řečeno, že krabice, ve které je uložena dárková taška, byla otevřena (odlepen štítek, ale součástí balení stále je). Z tohoto důvodu nám neumožní vrátit strojek. Zboží nevykazuje známky používání, je uvedeno do původního stavu. Zároveň na faktuře je uvedeno, že převzaté zboží si máme řádně zkontrolovat, zda je neporušené a má kompletní příslušenství. Jak tuto skutečnost mám zjistit přes krabici a dárkovou tašku????
Děkuji za odpověď,
K.
BRAUN Series 3 300s red Dárková edice
Požadovala bych vrácení peněz, možná varianta je i výměna za jiné zboží.
Děkuji.
K.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Uběhne-li tato lhůta, může spotřebitel odstoupit od smlouvy zásadně jen tehdy, pokud se k tomu podnikatel smluvně zaváže (právě akce typu "Vrácení do konce ledna" atd.). Jde-li o smluvní možnost vrácení zboží, řídí se smluvními podmínkami, které je nutné k uplatnění tohoto práva splnit.
Bylo-li u podmínek vrácení uvedeno, že zboží musí být nerozbaleno, spotřebitel nemůže zboží vrátit ve smluvní lhůtě, pokud ho rozbalil.
Doporučujeme spotřebiteli se napříště spoléhat na zákonnou 14denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy o koupi zboží uzavřené na dálku (i z tohoto práva existují ovšem výjimky, viz § 1837 občanského zákoníku). Smluvní varianty tohoto práva jsou totiž zpravidla (viz tato situace) tak omezené, že je lze využít na daleko menší množství situací.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.