Počet nahlášených stížností: | 46 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 06.06.2014 jsem zakoupil v prodejně Hervis Olomouc NC Olympia obuv značky LOWA RANGER GTX. Po návratu z dovolené, kde jsem tuto obuv používal 16 dní, se mi odlepila špička (což mne velmi nemile překvapilo).
17.09.2014 jsem dodal obuv k reklamaci. Po kontrole "odborným" pracovníkem této společnosti byl vyhotoven reklamační protokol číslo 8664, kde byl uveden jako důvod reklamace - odlepené špičky, propadlé paty.
05.10.2014 jsem do HERVISu volal a bylo mi řečeno, že mám vystaven dobropis. Po dojetí na pobočku mi bylo řečeno, ať si vyberu zboží v hodnotě 5 999Kč za cenu bot. S tím jsem nesouhlasil a optal se, zda můžu dostat peníze zpět. Prodavač zašel do skladu a vyšel s obuví a jiným reklamačním protokolem číslo: 8665, který jsem do toho dne neviděl. Po prohlédnutí opravy jsem nebyl spokojen, protože opravovaná bota byla zalepena sice chemoprénem (Kontaktní lepidlo na bázi polyuretanu), ale vypadalo to docela jako od "prasat". Po chvilce dohadování byl vystaven nový reklamační protokol číslo: 8720.
27.10.2014 jsem zašel znovu na prodejnu a bylo mi řečeno a to dost rázně panem vedoucím J. Pavelkou, že si mám obuv vzít zpět, že na ní nic nenašel a zda mi ty boty má vyleštit, abych si je vzal. Poté mi vzal všechny protokoly a nechtěl mi je vydat zpět. Jen za podmínky, že mu slíbím, že si boty vezmu zpět. Toto jednání se mi opravdu nelíbilo a přemýšlím o odborném posudky na obuv + podání stížnosti na vedoucího této prodejny, protože, aby na mě někdo křičel, choval se arogantně a nakonec se mi smál a vyhrožoval, že budu platit úschovnu bot atd...
Prosím o radu, jaké stanovisko bych měl zaujmout a jak bych se měl k celé záležitosti jako konečný spotřebitel postavit
Předem děkuji za pomoc
Jaroslav H.
LOWA RANGER MID GTX2/14
Vrácení pěnez
|
Tweet |
V tomto případě se jednalo o tzv. nesslněnou jakost při převzetí, kdy spotřebitel může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Společnost je povinna
provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby vada byla řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Není-li možné uvedené požadavky splnit, reklamaci není možné řešit opravou. Odbornost provedené opravy může posoudit nejlépe soudní znalec.
Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Na chování vedoucího je vhodné podat stížnost přímo jeho nadřízenému. Zaměstnanec jedná jménem společnosti, jeho jednání se jí tedy přičítá a ta měla by mít zájem na slušném chování k zákazníkům.
Společnost HERVIS Sport a móda, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.