Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Seznamka Be2: Můj ředitel provedl registraci u seznamky,já jsem zaplatila jednorázově kartou údajně předplatné časopisu. Mám jen povinnosti, práva žádná, přišla jsem o peníze!
Dne 3. 9. 2019 mě požádal můj ředitel, zda bych mu pomohla zaplatit předplatné časopisu ve výši 149,- Kč platební kartou, protože mu to jeho platební kartou nešlo. Přišla jsem k němu do ředitelny, kde měl na monitoru již okénka pro zadání čísla karty pro platbu paypal. Vzhledem k tomu, že to byl můj ředitel, a že platba byla v nízké částce a jednorázová, zaplatila jsem svou platební kartou, kterou používám jen zřídka (na tento účet si spořím peníze).
Pan ředitel mi dal 200,- Kč bankovku a poděkoval za pomoc.
U tohoto účtu si kontroluji jen výpisy z měsíce, kdy provádím nějakou platbu.
4. 1. 2021 mi přišla z banky SMS zpráva, že nemám dostatečný limit na zaplacení v obchodě academicsingles. Vyděsila jsem se, protože jsem od července 2020 z tohoto účtu žádnou platbu neprováděla. V bance mi sdělili, že je to platba na seznamku, a že je jich tam za rok 2020 víc.
Zjistila jsem, že p. ředitel si předplatil VIP členství v Be2 a celková částka, která byla z mého účtu odčerpána je nyní 13771,- Kč. Be2 komunikovala jen s p. ředitelem mailem, z mého účtu odcházely peníze. Jsem
zoufalá. Be2 tvrdí, že mám s nimi smlouvu, že musím platit. I poslední splátku jsem raději uhradila, protože mě z Be2 oznámili, že zahájí proces vymáhání pohledávky. A to jsem neměla informaci o tom, o jakou částku jde, upomínku poslali řediteli, který mi poslal až víc jak za týden.
Od 4. 1. 2021 si s Be2 píši maily. Tvrdí, že smlouva je se mnou, ale já ji neznám, nemám, neposlali mi ji. O registraci ani prodloužení smlouvy jsem nevěděla, nikdo mi to nesdělil. Používají mé osobní a platební údaje bez mého souhlasu. U žádné seznamky jsem se nikdy neregistrovala, nikomu jsem ji nezprostředkovávala. Žádala jsem peníze od Be2 zpět, ale k tomuto požadavku se nevyjadřují, jen opakují, že s nimi mám smlouvu.
Ředitel mi nic dát nechce. Z této funkce byl v dubnu loňského roku odvolán a moje situace je mu zřejmě jedno. Vidí do jako podvod, ale on ho řešit nemusí, protože nemusí platit.
Prosím, zda byste mi mohli pomoci, aby v Be2 prošetřili tento případ a vrátili mi 13.771,- Kč.
Děkuji
Mgr. Eliška Rozbořilová
VIP členství v Be2/academicsingles, zřejmě na jméno Ing.Miloš Paleček
Vrácení částky 13.771,- CZK a následné vymazání veškerým mých osobních a platebních údajů společností Be2.
|
Tweet |
Ačkoliv to v obsahu stížnosti není explicitně uvedeno, vycházíme při řešení stížnosti z toho, že se jedná o tzv. automatickou prolongaci [tj. situace, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Vzhledem k tomu, že se nejedná o bagatelní částku, může spotřebitel zvážit kontaktování advokáta, který může případ detailně prostudovat a případně zvážit podání civilní žaloby. Jejich seznam je dostupný z: https://www.dtest.cz/advokati.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
4. 2. 2021 jsem doporučenou poštou na adresu firmy Be2 zaslala předžalobní výzvu a detaily plateb.
Totéž jsem 12.2.2021 zaslala na email michal.hlavacek@be2.com.
Trvám na tom, aby mi Be2 vrátila částku 13.771,- Kč, jinak budu tuto částku vymáhat soudně.
Mgr. Eliška Rozbořilová
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitelka o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.