Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 27.11.2020 jsem provedla objednávku dvou produktů z uvedeného obchodu. Objednávka nešla zaplatit kartou online a tak jsem si vyžádala od obchodníka údaje k zaplacení převodem přes bankovní účet. Peníze přišli na účet obchodníka 1.12.2020 - přišlo mi potvrzení. Druhý den jsem obdržela email, že jedna položka není skladem a nebude zaslána (v hodnotě 299 Kč). Reagovala jsem, že požaduji vrátit peníze zpět na účet, ze kterého byly poukázány prodejci.To se uskutečnilo 4.12.2020 s tím, že to může trvat i 14 dnů. Následně peníze nepřišli a 25.12. mi přišel email s požadavkem na hodnocení obdržených produktů - tedy i onoho nedodaného. Ze strany obchodu posléze byla zaslána opravná faktura po mé urgenci a to se splatností vrácení peněz nejpozději k 10.1.2021. Ani po urgencích však peníze stále nepřišli na můj účet. Snažila jsem se vyřešit situaci trpělivě, jelikož s ohledem dobu koronavirovou chápu, že je obrovský nárůst objednávek, ale takovéto průtahy od zavedeného obchodu bych nečekala.
Ralph Lauren pánské boxerky 714753010004
Ráda bych obdržela peníze zpět na svůj účet bez zbytečných průtahů co nejdříve.
|
Tweet |
Pokud je prodávající ve výraznějším prodlení s vrácením peněz, je možné ho vyzvat k jejich vrácení tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.