Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Koupila jsem u Alzy na eshopu Microsoft Flight Simulator a předem jsem si podle parametrů prostudovala, zda půjde hra na našem počítači hrát. Dokonce jsem kontaktovala i poradnu Alzy, abych si byla zcela jistá. Vše mělo být v pořádku. Bohužel hra se sice nainstalovala, ale ani jednou se nespustila – hra vždy spadla – sama se zavřela. Navíc to vypadá, že problém je na straně výrobce hry, jelikož na Microsoft Storu jsme přečetli nesčetně komentářů lidí, kteří měli stejný problém jako my.
Rozhodli jsme se tedy produkt reklamovat (byl to vánoční dárek, vrátit tedy už nešel), měla jsem sice zaplacenou službu vrácení do 60 dnů, ale pak se ukázalo, že tato služba se vztahuje vlastně na jiný produkt, což z objednávkového formuláře nebylo úplně zřejmé (vypadalo to že se služba vztahuje na celou objednávku). Reklamace byla zamítnuta, protože se prý závada neprojevila. Dá se v této věci něco ještě dělat? Máme doma naprosto nefunkční hru a připadám si okradená. Děkuji předem za zpětnou vazbu.
Microsoft Flight Simulator Kód: WG1150 Prod. číslo: 4015918151016
Vrácení peněz či kredity na další nákup.
|
Tweet |
Nemá-li věc (počítačový program) vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla (tzn. počítačový program má vlastnosti, které byly sjednány).
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů při České obchodní inspekci lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
velice mě mrzí, že máte s reklamací produktu u nás špatnou zkušenost.
Celou situaci jsem prověřila a podařilo se mi pro Vás zajistit ukončení reklamace dobropisem pro vrácení platby. Původní reklamace byla zamítnuta také z důvodu špatně popsaného popisu závady. Více informací Vám zašleme na e-mail, pod kterým byla objednávka vytvořena.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Dobrý den,
velice mě mrzí, že máte s reklamací produktu u nás špatnou zkušenost.
Celou situaci jsem prověřila a podařilo se mi pro Vás zajistit ukončení reklamace dobropisem pro vrácení platby. Původní reklamace byla zamítnuta také z důvodu špatně popsaného popisu závady. Více informací Vám zašleme na e-mail, pod kterým byla objednávka vytvořena.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, došlo ke kladnému vyřízení mé žádosti, peníze za produkt mi byly vráceny zpět na účet a reklamace byla uznána. Děkuji moc za odbornou pomoc dTestu, která vedla k vyřešení mého problému a Alze.cz za kladné vyřízení reklamace. A.B.