Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych zaslala žádost o pomoc řešení v níže popsané situaci.
Dnes 14.10.2020 jsem uskutecnila objednávku v internetovém obchodě vintage-home.cz s termínem dodání do 14 dnů položky:
Nástěnný věšák Maritim 140*74*10cm v hodnotě 3 978.-
Věšák na Klíče Love v hodnotě 290.-kč
Zásilka mi bylo doručena 18.12.2020. Ještě týž den jsem odeslala reklamaci prostřednictvím e.-mailu včetně fotografií poškozeného zboží.
Dne 28.12.2020 byla zásilka odeslána zpět, přičemž náklady na poštovné/vrácení zásilky činily 359.- Kč.
Dnes 19.1.2021 jsem obdržela informaci, že se reklamace začíná vyřizovat.
Komunikace není úlplně jednoduchá a obchodník záměrně nechal zásilku ležet na poště jak nejdéle mohl. Dokonce si vyžádal uložení na poště.
29.12.2020 Uložení zásilky na žádost adresáta. 26706
Hýskov
Do kdy nejdéle musí být prosím reklamace vyřízena,
Děkuji,
Štajnerová
Prodejce má na svých stránkách "seznam" nespolehlivých zákazníků, přičemž sám se chová velmi neprozákaznicky:
https://www.vintage-home.cz/nespolehlivi-zakaznici/
Věšák
Přišel poškozený ve několikanásobné lhůtě.
Byla zaslána žádost o vrácení částky za zboží a náklady na poštovné,
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 14 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Nebude-li tedy věc do reklamace vůbec přijata - a tedy ani vyřešena do 30 dnů od uplatnění práva z vady - má spotřebitel kromě nároku na odstoupení možnost podat podnět k České obchodní inspekci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.