Společnost


REKLAMA VYSOČINA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47836Nepřevzetí a vrácení nevyřízené reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2021, před 4 lety

Simona Kopáčková

Znění stížnosti

Na tomto e-shopu jsem zakoupila 2 spojené vykrojené hrnky- hrnky pro páry,s vlastním potiskem.
Eshop,mi,však zaslal úplně jiné - obyčejné hrnky,než které jsem si objednala.Hned ten den,co jsem hrnky obdržela,jsem se snažila telefonicky spojit s e-shopem.Žadné tel.číslo nikdo nezvedal.Využila jsem tedy online komunikaci s e- shopem. Bylo mi sděleno,že hrnky i potisk vypadají otřesně a že to mám řešit přes e-mail s jejich grafikem.Grafik mi odepsal,že s tím nemá nic společného, že jen natisnul potisk,který jsem zaslala.Nepochopil,že neřeším potisk,ale zaslané jiné hrnky.
Nicméně slíbil,že zařidi reklamaci.

Jelikož se nic nedělo,zaslala jsem e-mail na jejich reklamační oddělení z kterého se dodneška nikdo neozval.V e-mailu jsem vypsala důvod reklamace a zaslala jsem vyfocené dokumenty + hrnky a napsala jim,že jim zasilám reklamaci k vyřešení.

Reklamaci jsem zaslala přímo na reklamační oddělení paní Šárce F. Tato paní je uvedená na stránkách e-shopu,jako osoba k řešení reklamací. Telefon nezvedá.

Reklamaci jsem zaslala přes zásilkovnu přímo na adresu e-shopu.Ačkoliv jsem znovu řešila s jejich grafikem,kterému jsem psala,že jsou hrnky přímo u nich v zásilkovně-zásilkovnu mají přimo na e-shopu - na prodejně,reklamaci si e-shop ani po 21 dnech,kdy u nich byla připravená k vyzvednutí,nepřevzal.

Zásilku mi poslali zpět.
Telefony stále nikdo nezvedá.
Jelikož je prodejce povinnen,dle zákona reklamaci převzít,dopouští se tímto správního deliktu.
Reklamaci řeším,již od 17.12.2020
Bohužel, jelikož reklamaci e-shop nepřevzal,řeším takto.
Děkuji s pozdravem Simona Kopáčková


Produkt

objednávka č.118832,Hrnky pro dva,bílé s potiskem


Požadované řešení

Žádám o navrácení celé zaplacené částky 380,- Kč- samozřejmě včetně poštovného + poštovné 129,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2021 12:39, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 14 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].

Nebude-li tedy věc do reklamace vůbec přijata - a tedy ani vyřešena do 30 dnů od uplatnění práva z vady - má spotřebitel kromě nároku na odstoupení možnost podat podnět k České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 13:08, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.