Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#47843Pokuta za nevrácený modem

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2021, před 4 lety

Marek Mogyorosi

Znění stížnosti

Dobrý den,

měl jsem od UPC/vodafone zařízený internet s vypůjčeným zařízením.
Internet jsem zařizoval pro svou maminku, která v červenci r. 2020 přestala internet platit.
Bohužel faktury chodili na její email a já neměl šanci se dozvědět o dluhu.
19.1.21 mi napsala, že na internetu je dluh a poslala fakturu i se zařízením.
Fakturu jdu ihned uhradit a vrátit modem s tím.
Požadují storno faktury za nevracení modemu ve stanovené lhůtě.


Produkt

DNC7002KLG


Požadované řešení

Storno faktury/vracení peněz za pozdě vrácené zařízení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2021 14:26, před 4 lety

Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné (listiny, na niž spotřebitel připojuje svůj podpis). Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.

Nad rámec stížnosti spotřebitele upozorňujeme, že velmi často není ve smlouvě ani v obchodních podmínkách ujednáno místo, na které má spotřebitel zařízení vrátit. V takovém případě se aplikuje ustanovení § 1955 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého nepeněžitý dluh plní dlužník v místě svého bydliště nebo sídla. To znamená, že povinnost je splněna již v momentě, kdy dlužník (spotřebitel) vyrozumí věřitele (podnikatele) o tom, že mu k určitému dni umožní nakládat s danou věcí v místě svého bydliště. Podnikatel si pak věc na vlastní náklady vyzvedne.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2021 07:55, před 4 lety

Dobrý den, pane Mogyorosi, zařízení, které poskytujeme do pronájmu, je zapotřebí vrátit do 14 dnů od ukončení smlouvy. Tuto informaci uvádíme ve Všeobecných podmínkách, které najdete na https://www.upc.cz/pdf/pece-o-zakazniky/dokumenty/VOP_UPC.pdf, a také na ni zákazníky upozorňujeme e-mailem. Informaci o úhradě smluvní pokuty je uvedena i na smlouvě. Pokud přesto nesouhlasíte s naúčtováním pokuty za včasné nevrácení zařízení, máte možnost záležitost reklamovat například prostřednictvím e-mailu na poradime@vodafone.com. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.2.2021 16:41, před 4 lety


Marek Mogyorosi

Dobrý den,

rozumím tomu, že je zapotřebí vrátit do 14 dnů od ukončení smlouvy.
Dle vyjádření dTestu je tato pokuta však proti tvrzení ústavního soudu.
Pokuta, kterou si za toto zařízení nárokujete neodpovídá reálné hodnotě zařízení a i přes morální amortizaci několika měsíců netratí na hodnotě tolik, abyste měli nárok na uplatnění smluvní pokuty v plné výši.
Respektuji Vaše VOP a proto navrhuji vrácení alespoň 50% z již uhrazené pokuty.
V případě, že si budete za svým tvrzením dále stát, tak Vaše praktiky budu nucen řešit přes Českou obchodní inspekci a dále případ předám svému advokátovi.
Pevně věřím, že se dohodneme bez zbytečných komplikací.


S přáním hezkého dne
Mogyorósi

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 12:28, před 4 lety

K umístění smluvní pokuty, které objasnila ve svém vyjádření společnost (za což jí děkujeme), uvádíme následující:

Pokud by smluvní pokuta byla umístěna ve smlouvě samotné, přesto by mohlo hrát roli, zda nebyla umístěna v části, která svým vizuálním provedením neodpovídá zbytku smlouvy (např. menší velkost písma, atp.) a vyvolává ve spotřebiteli zdání menší důležitosti. Okresní soud v Jihlavě (rozhodnutí ze dne 2. 12. 2014, sp. zn. 3 C 174/2014) aplikoval zákaz sjednání smluvní pokuty (s odkazem na námi v prvním vyjádření uvedené rozhodnutí Ústavního soudu) i na její ujednání obsažené přímo ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách.

V konkrétním případě se jednalo o ujednání na druhé straně textu smlouvy (ale stále její součásti) označené jako „smluvní ujednání“, přičemž podpis spotřebitele se nacházel až za textem těchto „smluvních ujednání“. Soud svůj závěr zdůvodnil tím, že „ujednání na druhé straně textu smlouvy v části označené jako ‚smluvní ujednání‘ je třeba považovat za smluvní podmínky, tj. za oddíl, který vzbuzuje dojem nepodstatného charakteru“. Soud uzavřel, že „zahrnutí ujednání smluvní pokuty do smluvních podmínek je třeba považovat za neplatné. Na tomto závěru nic nemění ani to, že podpis žalované se nachází až za textem těchto ‚smluvních ujednání‘, neboť ujednání stran o smluvní pokutě by mělo být v části smlouvy upravující konkrétní podmínky smluvního vztahu v hlavní části smlouvy, což nebylo.“

Ačkoliv se s tímto názorem v zásadě ztotožňujeme, upozorňujeme spotřebitele, že jde o rozhodnutí soudu "pouze" prvního stupně, které je závazné pouze pro účastníky v daném sporu, nikoliv obecně.

Současně uvádíme, že pokud smluvní pokuta byla uvedena ve smlouvě samotné spolu s ostatními informacemi, které spotřebitel vnímá jako podstatné, byla sjednána platně.

K výši pokuty:
Je-li smluvní pokuta nepřiměřeně vysoká a zakládá v rozporu s požadavkem přiměřenosti významnou nerovnováhu v právech a povinnostech v neprospěch spotřebitele, může být posouzena jako nepřiměřená (§ 1813 občanského zákoníku). V takovém případě by se k ní nepřihlíželo (§ 1815 občanského zákoníku). Ve vztazích mezi podnikatelem a spotřebitelem nelze využít moderační právo soudu - tzn. soud nemůže nepřiměřeně vysokou pokutu snížit. K pokutě se totiž vůbec nepřihlíží (rozhodnutí Soudního dvora EU ve věci Banco Español de Crédito SA proti Joaquínu Calderón Caminovi, C-618/10).

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.2.2021 14:47, před 4 lety

Dobrý den, pane Mogyorosi, kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, proto jsem Vám nabídla, abyste nás ohledně vyřešení situace kontaktoval na e-mailové adrese poradime@vodafone.com. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2021 13:02, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.3.2021 20:25, před 4 lety


Marek Mogyorosi

Hodnocení: