Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
dobrý den
Firma MBA finance mne v nouzi donutila podepsat splátkový kalendář k neexistujícímu dluhu. Poté jsem dohledal veškerou dokumentaci o neexistenci tohoto dluhu a zaslal ji na tuto firmu 15.12.20. Zároveň jsem požádal o navrácení již zaplacených neoprávněných splátek. Od té doby firma nekomunikuje ani nevymáhá zbytek splátek podepsaných ve smlouvě v nouzi.
Žádný dluh u společnosti UPC DTH S.a.r.l. neexistuje což jsem zaslal v e-mailové komunikace ze dne 15.12.20 a ani tato firma nekomunikuje
Děkuji za pomoc s komunikací s touto společností
s přání příjemného dne
Biegler Šebestián
Žádám o ukončení neoprávněného vymáhání dluhu č.8190101624 Vaší společností a navrácení již zaplacených splátek.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nevydá-li společnost obohacení spotřebiteli, lze ji vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Po prověření argumentů pana Bieglera se ukázalo, že skutečnosti uvedené ve stížnosti se vztahují ke smlouvě č. 48999431 ukončené v roce 2016. Ovšem pohledávka, kterou po panu Bieglerovi vymáháme, je za nedodržené plnění smlouvy č. 0020231982, která byla ukončena ke dni 14.2.2018. Rádi bychom vše panu Bieglerovi vysvětlili, abychom mohli případ smírnou cestou dořešit. Bohužel pan Biegler na naše výzvy s vysvětlením podstaty dluhu nereaguje.
Lukáš Richter, manažer call centra
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.