Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kamarád si založil profil na seznamovací službě Badoo. Jelikož si chtěl připlatit službu Premium a bohužel neměl u sebe platební kartu, půjčil jsem mu k dispozici svoji. Vybral si službu na 1 měsíc s částkou 499 Kč.
Vyplnil jsem všechny potřebné položky z karty a jelikož se s profilem nějakou dobu nic nedělo, zkontroloval jsem výpisy plateb. K mému nemilému překvapení nejenže částka 499 Kč nebyla naúčtována vůbec, místo ní se objevily dvě platby s částkami 799 Kč a 2 899 Kč, což jsou sumy odpovídající jiným časovým obdobím prémiového členství.
Platební kartu jsem pro jistotu ihned zablokoval a kontaktoval banku, která mi poradila, abych se obrátil přímo na zákaznický servis provozovatele seznamky. Nikde v kontaktech nebyl uveden e-mail, pouze formulář, kam jsem všechny potřebné informace poslal.
Jelikož do dnešního rána nepřišla žádná reakce, porozhlédl jsem se po internetu na podobné zkušenosti dalších uživatelů, které jsem nakonec i dohledal zde:
https://www.vinted.cz/forum/seznamovani/948978-badoo-pozor-na-neopravnene-platby?per_page=100
Zjevně služba Badoo takto okradla více uživatelů. Na rady poškozených jsem informoval společnost na sociálních sítích, samozřejmě bez odezvy.
Ideálním řešením by bylo samozřejmě vrácení finančních prostředků na bankovní účet.
Jedná se o sumy 799 Kč a 2 899 Kč (celkem 3 698 Kč)
|
Tweet |
Společnost má povinnost při uzavření smlouvy informovat spotřebitele o ceně poskytované služby, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Pokud tak neučiní, jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zakázaná. Pokud byl spotřebitel uveden společností v omyl o podstatné skutečnosti (informací o ceně), mohl by také namítat neplatnost smlouvy.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.