Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#47856Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2021, před 4 lety

Tomáš Hašek

Znění stížnosti

U společnosti jsem si na e-shopu zakoupil psací stůl. Při skládání jsem zjistil, že stůl nedorazil kompletní, ale pouze polovina.

Při komunikaci se mnou mluvili jako s pánem, na kterého byl stůl zaslán. Já jsem však byl objednavatelem. Faktura byla špatně vyhotovená, protože měla být napsaná na mě, ne na adresu doručení.
Lidl to nejdříve nechtěl přijmout, pak uznal chybu, neboť i v systému České pošty byla zadána váha 16 kg, stůl však vážil dle e-shopu 32 kg.

Sdělili mi pak, že mi zašlou chbyějící díly. Ty nepřišly, ale chtěli vrátit stůl zpět. Jelikoř se jednalo o nadrozměrnou zásilku, nabídli mi odvoz z domu přes společnost PPL. Objednal jsem na pondělí, v neděli mi odepsali, že nikdo nepříjede, ale že to objednají znovu na úterý.

V pondělí mi volal pán z PPL, že je před domem. Zásilku jsem neolepoval štítkem, neboť u nadrozměrných zásilek štítky lepí přepravce.

V uterý přijel dopravce znovu, zásliku jsem však už podat nemohl, když jsem ji odeslal den předtím.

Končí to tím, že zásilka se ztratila a skončila u firmy Antalon, zatímco v Lidlu skončil kompresor pod mým jménem. Přepravce totiž prohodil štítky. Ve firmě Antalon však na balíku žádný štítek není, a tak se k tomu přepravce nemá. Lidl od té doby, co to ztratil, se mnou také nekomunikuje.


Produkt

LIVARNOLIVING® Psací stůl seskříňkou, bílý – Set component, číslo výrobku 100305758


Požadované řešení

Navrácení kompletního stolu, nebo peněz. Nyní nemám nic. Potrestání oddělení komunikací u LIDLu za pracovní neschopnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2021 14:23, před 4 lety

Jelikož ze stížnosti plyne, že dopravu zboží zpět na pobočku zajišťoval prodávající, případná ztráta/prohození nejsou pro spotřebitele nijak relevantní, jelikož jde o vztah prodejce a dopravce.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

V řešené věci sice podnikatel věc dodal, avšak dodal ji nekompletní. Pokud nedodaná část objednávky je funkčně navázaná na dodanou část (tj. je dodána deska stolu, ale chybí nohy), je možné odstoupit od smlouvy v celém rozsahu - tedy nejen v rozsahu nedodané části. Spotřebitel má v takové situaci povinnost vrátit prodejci část objednávky, kterou skutečně obdržel. To se však již dle popisu stížnosti stalo, byť ne zcela úspěšně (avšak ne vinou spotřebitele).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2021 19:05, před 4 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2021 13:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.