Společnost


Apple Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47861Odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny za zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2021, před 4 lety

Radomír Pravda

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se s prosbou o pomoc a radu, jak postupovat v
prípade reklamace, která nebyla vyrízena v 30tidenní lhute. Zboží bylo
zakoupeno na: https://www.apple.com/cz/ (oficiální distributor a
prodejce Apple) Reklamaci rešil autorizovaný servis (Ceský servis a.s.)

1.Reklamoval jsem hodinky Apple watch. Po kontaktu s infolinkou Apple,
kdy jsem se dotazoval jak hodinky reklamovat, jsem byl odkázán na
autorizovaný servis (Ceský servis a.s.).

2. Reklamace nebyla vyrešena do 30 dní - viz reklamacní protokol. (servis, byt je autorizovaný, nerešil reklamaci vlastní silou, ale posílal hodinky na diagnostiku do Apple).

3.Apple následne zaslal zpet do servisu autorizovaného servisu nové
hodinky (tzn. závady se projevili a Apple rešil reklamaci tím, že zaslal
nové zarízení). Toto ovšem probehlo až po 30tém dni.
4.34 den jsem šel
do autorizovaného servisu s požadavkem na odstoupení od smlouvy a
vrácení penez.
5. Servis me instruoval, že mám prevzít vymenené
hodinky a na protokol uvede, že si preji vrátit peníze a toto dorešit s
prodejcem (Apple)
6.Apple jakož to prodejce však na reklamacní
protokol neprihlíží a tvrdí, že ve chvíli, kdy jsem nové hodinky od servisu
prebral, jsem souhlasil s rešením reklamace výmenou. - v podstate
poukazuje na to, že servis pochybil a nemel mi hodinky vracet.
Jak
prosím postupovat? Nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení penez
dle mého názoru mám; Je uvedeno i na protokolu, že nebyla dodržena
lhuta; Apple naopak tvrdí, že prevzetím vymenených hodinek jsem
souhlasil s rešením reklamace výmenou. S tím já nesouhlasím a chci
rešit reklamaci tak, jak proklamuji celou dobu - vrácení penez. Dekuji za
radu dalšího postupu


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 09:54, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Převzetí zboží z pozdě vyřízené reklamace, notabene byl-li tento postup servisem doporučen, nemůže zhojit protiprávní jednání podnikatele (kterého se dopustí tím, že nevyřídí reklamaci včas). Spotřebitel se proto může na podnikatele s tímto stanoviskem obrátit a navrhnout mu zaslání převzatého zboží zpět s tím, že mu podnikatel vrátí peněžní prostředky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 12:47, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.