Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, v minulosti jsem u společnosti Alza zakoupil robotický vysavač Sencor (v současné době stále v záruce) v prosinci roku 2020 se robotický vysavač poškodil a to tak, že jeden kartáč na tomto přestal fungovat, zboží jsem 17.12.2020 zabalil a odeslal s průvodním dopisem a fakturou na adresu spol. Alza.cz - reklamace, dne 21.12.2020 bylo zboží doručeno příjemci, dnešního dne je 21.01.2021 a do dnešního dne se nikdo ohledně reklamace neozval. Dnes dle kalendáře je to již 31 den od uplatnění reklamace, proto jsem volal na zákaznickou linku Alzy, kdy mi bylo řečeno, že balík přijali až 27.12.2020, takže na vyřízení reklamace mají ještě čas, což není pravda. Dle operátorky musím čekat.
Robotický vysavač Sencor SRV 4250SL
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Dle § 583 občanského zákoníku se má za to, že byla-li společnosti zásilka doručena, došla jí třetí pracovní den po odeslání. Domněnku lze vyvrátit a vyvrátit by ji musela v případě sporu společnost.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velice mě mrzí, že jste na vyřízení reklamace čekal takto dlouho.
Vzhledem k tomu, že z naší strany nebyla dodržena lhůta 30 dní, byl Vám vystaven dobropis pro vrácení platby. Eviduji, že Vám již platba byla proplacena zpět na Váš účet, a proto věřím, že je tímto záležitost uzavřená. Pokud máte k reklamaci ještě jakékoliv dotazy, neváhejte se na nás obrátit přes formulář, který zasílám níže.
https://www.alza.cz/kontakt/ostatne.htm?qgid=63&qid=315
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, dnes platba dorazila, musím poděkovat jediné zaměstnankyni společnosti Alza, která chtěla problém řešit a ne jen odbývat zákazníky jako předchozích asi 20 zaměstnanců Alzy, kteří mě odbyli, a z hlediska vyplacení peněz celý proces jen zdržovali. Nic méně je tímto problém vyřešen, příště se nákupu na Alze určitě vyhnu, jelikož nemám čas a ani nervy řešit již něco podobného ohledně reklamací.