Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47881Nevrácené peníze za stornovanou objednávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2021, před 4 lety

Eliška Hessová

Znění stížnosti

U e-shopu XXXLutz jsem stornovala objednávku (následující den po jejím vytvoření), vzhledem k opravdu dlouhé dodací lhůtě a já na zboží tak dlouho čekat nemohla (nebylo skladem, objednávka ani nebyla potvzena v té době). Nejprve byl problém vůbec se s e-shopem spojit.
Po stornování objednávky mi bylo přislíbeno zaslání částky za zboží zpět do 14 dnů dle jejich VOP (tvrdí v nich o vrácení bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů).
Ještě den před vypršením lhůty jsem e-shop e-mailem kontaktovala, bez odpovědi. Nyní, 15 dní po stornu peníze stále nemám, na linku se nedá dovolat, buď vás to vyhodí (reklamace) nebo se nedočkáte (sekce objednávky). V době pokusu o spojení mi konečně přišla odpověď, že se omlouvají a prosí o strpení k prošetření celé záležitosti (opravdu náhoda s načasováním).
Ráda bych tedy dostala svoje peníze zpět, avšak se zdá, že to nebude jednoduché, samé výmluvy a téměř nemožnost kontaktu.
Nemluvě o tom, že u zboží uměle vytváří slevy (týká se i nákupu mého produktu, pokažde jiná cena a jiná sleva).


Produkt

https://www.xxxlutz.cz/p/linea-natura-psaci-stul-divoky-dub-barvy-dubu-002748005501 - Psací stůl divoký dub


Požadované řešení

Požaduji od XXXLutz vrácení zaplacené částky za stornovanou objednávku psacího stolu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2021 15:36, před 4 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 13:29, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.