Počet nahlášených stížností: | 231 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Objednal jsem zboží na eshopu, došla špatná velikosti. Chtěl jsem odstoupit od smlouvy ve 14. denní lhůtě, ale nebylo to možné, jelikož eshop nebyl eshop, ale zprostředkovatel obchodu.
Odpověď: Napsal, že je jen zprostředkoval a že jsem smlouvu uzavrel s nějakou čínskou společnosti a mám prý to řešit s ním. O iniciály jsem si musel říct sám, dle internetu společnost neexistuje.
Na prodejních stránkách "zprostředkovatel "/ prodejce deklaruje: ochranu kupujícího, garance spokojenosti - okamžité vrácení peněz v případě nespokojenosti, rozšířena doba na vrácení zboží (60dnů), bezproblémový nákup, 100% bezpečný nákup.
S těmito slogany na stránkách by mě ani nenapadlo, že se nejedna o eshop.
Přijde mi to přinejmenším nemorální.
Děkuji
Zakoupené zboží - župan
Plné vrácení kupní sumy. Možnost vrácení zboží v rámci ČR. Do zahraničí to trvá dlouho a za balík do Číny s županem mi byla vykalkulována cena 453Kč Českou poštou.
|
Tweet |
K postavení společnosti ve vztahu se spotřebitelem:
Společnost Delta Division s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR z 11. 11. 2013, sp. zn. I. ÚS 3512/11, konstatujeme, že "obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit hlavně k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru. Naopak nesmí sloužit k tomu, aby do nich v nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě dodavatel skryl ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou."
V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, jasně a srozumitelně upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Společnost Delta Division s.r.o. je proto podle našeho názoru, bez ohledu na ustanovení jejích obchodních podmínek, v tomto vztahu prodávajícím.
Stanovisko ADR ČOI, které je veřejně přístupné a které při řešení těchto sporů bereme do úvahy, dochází ke stejnému závěru, který jsme prezentovali v našem vyjádření výše. Stanovisko dostupné z: https://www.coi.cz/wp-content/uploads/2018/09/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_23.8.2018.pdf.
K dalšímu postupu:
Delta Division s.r.o. je v postavení prodávajícího, proto vůči ní lze uplatnit nárok na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1829 občanského zákoníku. Uplatnil-li spotřebitel tento nárok do 14 dnů od převzetí zboží (anebo ještě před samotným převzetím), je lhůta zachována. V takovém případě, bez ohledu na odpověď Delta Division s.r.o., může spotřebitel zaslat zboží zpět prodejci (ovšem na své náklady) a požadovat vrácení všech peněžních prostředků, které poskytl prodejci.
Nevyhoví-li mu prodejce a prostředky nevrátí, lze ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.