Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#47892Poruchový automobil

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2021, před 4 lety

Richard Hajdu

Znění stížnosti

Dobrý deň.
Touto cestou by som chcel informovať ako mám postupovať?
V AAA auto v brne som si kúpil motorové vozidlo Kia Sorento. R.V. 2008, 164000km.
Asi za 3 týdne od kúpy vozidla na dialnici mi vytiekol olej z automatickej prevodovky. Tak prišiel na rad odťahovka do servisu. Skontaktoval som sa s AAA s tým čo sa stalo. Odpoveď bola taká, že takáto závada nespadá pod reklamáciu.
Dal som si opraviť na vlastné náklady a platil som 5300.-Kč.
O týždeň neskôr znovu na dialnici odišiel turbo.
V súčasnej dobe auto je v servise aby zistili stav, príčinu poruchy.
Znovu som bol osobne v AAA auto v brne.
Už dopredu mi povedali, že toto znovu nebudem môcť reklamovať.
Je predsa nejaký zákon na ochranu spotrebitela?
Vozidlo by som najradšej vrátil a oni nech mi vrátia peniaze.
Ako ďalej?


Produkt

Kia Sorento, 2008, r.v.2008, 164000km


Požadované řešení

Vrátiť auto do bazaru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 11:18, před 4 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se spotřebitel obrátit na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 16:13, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.