Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Smlouva s platností 24 měsíců končila ke dni 17.1.2021.
Dne pondělí 18.1.2021 jsem odnesl na pobočku T-Mobile vrátit pronajatý router a bylo mi řečeno prodejcem, že mám smlouvu na dobu neurčitou. Nechtěl jsem se handrkovat, smlouvu jsem neměl u sebe. Podepsal jsem 30ti denní výpovědní lhůtu. Odcházel jsem z prodejny že je to ze strany T-Mobile podvodné jednání.
Jde mi mi o princip.
Týden před ukončením smlouvy jsem se koukal na detail mého tarifu na T-Mobile stránkách aby bylo tam jasně uvedeno, že smlouva je na dobu určitou a to ke dni 17.1.21. Dne 17tého tato informace zmizela a tarif se automaticky přesunul na dobu neurčitou. Bez předešlého varování.
Děkuji za názor.
S pozdravem, Tomáš Malý
Ukončení smlouvy ke dni 17.1.2021 a nejlépe ať si ten router někdo z TMobile odveze :)
|
Tweet |
Společnost má povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi může společnost informovat, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, popřípadě v soudním občanskoprávním řízení nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.