Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.12.2020 jsem si přes internetové stránky zachary.cz objednal mobilní telefon iPhone 11 128GB ve fialovém převedení pro manželku. Dorazil mi email o potvrzení objednávky i předfaktura na zaplacení. Tu jsem ještě tentýž den uhradil. Na to mi dorazil email o potvrzení platby. I když informovali, že faktura dorazí hned po zaplacení, nestalo se tak. Současně nedorazil ani formulář, na vrácení zboží, který na svých stránkách uvádějí, že je potřebný pro vyřízení reklamace a vrácení zboží. 15.12.2020 mi dorazila odpověď, že zboží přepravují na jejich pobočku, a jakmile dorazí, odešlou mi ho. 23.12.2020 jsem se tázal, jak to s mojí objednávkou vypadá a dostal jsem svou poslední odpověď, že se prý děje něco na poště a že jim nedorazilo zboží z externího skladu. Tímto jakákoli komunikace skončila. Do dnešního dne 22.1.2021 jsem jim zaslal 7 emailů a i několikrát jsem se jim snažil dovolat. Neúspěšně. 4 emaily byly na dotaz na objednávku, 3 pak na odstoupení od smlouvy. Bez reakce. Celková cena objednávky činila 17280Kč. Začínám mít vážne obavy z podvodného jednání této společnosti, nakolik počet stížností i dle https://www.firmy.cz/detail/13288782-zachary-cz-plana-nad-luznici.html stále roste.
iPhone 11 128GB fialový
Žádám o vrácení peněz. S touto společní nechci mít více nic společného. Nakolik následně manželce její starý telefon přestal fungovat, museli jsme jí již koupit nový a nemáme v úmyslu čekat dalších 40 dní na dodání.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.