Společnost


ContextLogic, Inc

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47899Neoprávněně odcerpani a zadržování penez

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2021, před 4 lety

Lucie Daniels

Znění stížnosti

Dobrý den, objednavala jsem na Wish fixy zdarma jen za poštovné. 50ks, ale u pokladny jsem si všimla, že je poštovné 63kc za každou fixu, tím pádem jsem objednávku neuskutečnila, ale i přesto mi byla z karty stržena částka 3.150kc třetí den po tom, co jsem na Wish byla. Najela jsem do objednávek, objednávka tam byla, nešla zrušit, podpora nešla kontaktovat. Dohadovala jsem se s nimi přes mail, nemají zájem cokoliv řešit ani vrátit peníze. Navíc dodání mělo být do 17.1.2021 a dodnes ani jedna fixa nedorazila. Prosím o pomoc. Děkuji. Daniels


Produkt

Wish fixy zdarma, poštovné za každou zvlášť, nedodano


Požadované řešení

Vrácení platby za neobjednane pr nedodani zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 16:53, před 4 lety

Nebyl-li dokončen kontraktační proces, který předchází uzavření platné kupní smlouvy, nebyla patrně tato smlouva vůbec uzavřena. V takovém případě by ani nevznikl právní důvod k tomu, aby mohla společnost po spotřebiteli platbu požadovat. Pokud si je spotřebitel jist tím, že smlouva vůbec nevznikla, nemá povinnost kupní cenu hradit.

Byla-li částka odpovídající kupní ceně přesto z účtu spotřebitele stržena, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení na straně společnosti (§ 2991 občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, ačkoliv by k tomu byla povinna, je možné ji vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 16:07, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.