Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den.
V roce 2020 v lednu jsem si na chalupu zřídil službu bezdrátový internet na doma i chalupu .Při sjednávání služby po telefonu jsem byl ujištěn,že služba je na adrese dostupná a že innternet mi bude poskytován ve výši 30 Mb/s.
K uvedené službě jsem si objednal WiFi Router bez toho aniž bych uzavřel smlouvu na určitou dobu za celkovou cenu včetně pronájmu routeru 560 KČ.
Na chalupu jsme moc nejezdily a v prosinci jsme se na chalupu astěhovali natrvalo.¨
Jelikož syn doma studuje formou distanční výuky,zjistily jsme ,že internet neustále vypadává a neustále nufunguje je pomalý a podobně.
Tudíž jsem zavolal známému,který změřil rychlost dodávaných dat a dle měření mi bylo dodáváno 1,4 Mb/s.¨
Proto jsem telefonoval na zákaznickou linku,kde jsem uvedl,že mi služba není dodávána dle smlouvy a požadoval jsem řešení.
Asi za tři dny se mi ozvalo reklamační centrum společnosti O2,kde mi technik sdělil,že není možné mi sjednanou službu ve sjednané kvalitě dodat,jelikož vysílač ,který je ve vedlejší vesnici je přetížen.
Dále uvedl,že společnost není jakkoliv schopna mi kapacitu dat navýšit a proto mi nezbývá než službu zrušit.
Uvedl,že toto zapíše do události o reklamaci.
Dnes to jest 22.01.2021 jsem společnost O2 požádal o zrušení služby z důvodu,že služba není a nebyla dodávána dle smluvených podmínek z jejich strany.¨
Operátorka cal centra mi sdělila,že službu ukončí,ale že jsem povinnen uhradit 3500 KČ za pronnájem routeru ,neboť jsem nedodržel smluvní podmínky.
Já jsem jí sdělil,že si službu včetně routeru ponechám,pokud mi bude poskytována služba tak jak bylo smluveno.Operátorka po několika telefonech oznámila,že v příštím kvartálu by služba již mohla fungovat dle smluvních podmínek,že se pokusí posílit vysílač.¨
Toto jsem odmítnul a požádal o zrušení služby a to z důvodu,že mi tato není poskytována a nemohu čekat vzhledem k distanční výuce syna.
Proto se ptám musím platit za něco k čemu jsem se sice zavázal,ale nebylo mi to umožněno dodavatelem služeb?
O2 internet a chatu i a doma.
Ukončení služby,odevzdání routeru společnosti bez finanční náhrady.
|
Tweet |
Společnost je povinna vyřídit reklamaci na vadné poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace (§ 64 odst. 10 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích).
Pokud službu bylo možno využít jen částečně, anebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem (§ 64 odst. 12 zákona o elektronických komunikacích). Spotřebitel má tak nárok za již uběhlé měsíce, po které bylo poskytováno vadné plnění, požadovat slevu, pokud mu nebyla poskytnuta služba náhradním způsobem.
Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky).
Spotřebitel se v případě, že věc nebude vyřešena smírně, může obrátit na Český telekomunikační úřad.
Dobrý den,
děkuji za zprávu.
V souvislosti s technickou překážkou na dané adrese jsme schopni službu zrušit s okamžitou platností a bez doplatku. Jediný doplatek je v souvislosti se splátkovým nákupem modemu. Modem totiž do pronájmu nenabízíme. Ten je vždy vaším majetkem a při zrušení se doplácí všechny zbývající splátky najednou. Na tomto se ani v případě jakýchkoliv potíží s funkčností služby nic nemění, jelikož je součástí standardní smlouvy právě nákup modemu.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.