Společnost


SEDMA International s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47918Netěsnící plastová okna a dveře u novostavby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2021, před 4 lety

Veronika Čechová

Znění stížnosti

17.8.2017 byla podepsána smlouva na dodání a montáži plastových oken a vstupních dveří do novostavby rodinného domu se společností Sedma International s.r.o. . Ve smlouvě je uvedena záruka 5let. Posunutý termín montáže a pokus o první předání oken, ale s výhradami proběhlo 17.10.2017, ty nejdůležitější jsou uvedeny zde: Namontovány okna se dvěma těsněními (byly objednány 3), chybějící exteriérová páska, špatná rozeta u vstupních dveří. Oprava a dokončení mělo proběhnout co nejdříve, ale proběhlo až 13.12.2017, ale opět neúplně. Během této doby jsme zjistili první závažnou vadu u vstupních dveří jeden ze zámků u vstupních dveří nedrží. Dveře byly seřízeny a spodní zámek dočasně držel. Během první zimy jsme zjistili, že přes okna a dveře táhne a toto trvá do současnosti. Dále některým oknům nefunguje zavírání na zavětrování. Od doby namontování byly vystaveny 4 reklamace na vstupní dveře (přes dveře teče voda, táhne, nedovírající spodní zámek, dveře nejdou odemknout). Seřízení vyřeší problém jen částečně a dočasně(do nejbližší změny počasí).. Dále byly vystaveny 3 reklamace na průvan přes veškeré francouzské okna. Veškeré tyto reklamace byly řešeny minimálně 2 měsíce a některé i 8 měsíců a to i s velkou urgencí. Reklamovaná skutečnost (tedy že přes okna/dveře táhne) dosud nebyla opravena. Servisní číslo uvedené ve smlouvě nefunguje. Byl kontaktová n přímo majitel firmy, který nám oznámil, že to již nadále řešit nebude a pokud chceme, tak si můžeme stěžovat. Většinu informací mám uloženou v emailu.


Produkt

Dveře a francouzské okna (včetně sestav)


Požadované řešení

Rychlá komunikace se zákazníkem s jasným a trvalým odstraněním závady, tzn. výměnou veškerých těchto oken a dveří. Jako zákazníci budeme nápomocni s uvolněním prostoru a následným úklidem již zabydleného domova.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 17:00, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí (tzv. zákonná záruka za jakost). Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Toto právo doporučujeme uplatňovat bez zbytečného odkladu poté, co vznikne.

Ohledně smluvní záruky za jakost platí, že není omezena pouze 24 měsíci, jako zákonná záruka za jakost, ale její délka záleží na individuálním smluvním ujednání. Nicméně i podmínky uplatňování smluvní záruky za jakost se řídí tím, co si strany smluvily, a zákon se použije nanejvýš podpůrně tam, kde smluvní úprava chybí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 15:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.