Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
S eshopem Lidl i s prodejnou celkově jsem opravdu spokojená. Ale v posledních dvou zásilkách mi bylo dodáno chybné zboží - špatné velikosti. Respektive na štítku byla velikost správná, ale přímo na zboží velikost jiná. Je to škoda, zboží bych si jinak nejspíš nechala. Takto jej musím zbytečně vracet. A navíc kde je záruka, že při další objednávce bude štítek sedět s opravdovou velikostí výrobku. Lidl by si na toto měl dát pozor, zbytečně to kazí jinak dobrou pověst.
Dát si pozor na přidělování štítku k výrobkům.
|
Tweet |
Tuto věc je možné řešit jak odstoupením od smlouvy, tak uplatněním práva z vady (reklamací).
Co se odstoupení od smlouvy týče, při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Pokud již uběhla čtrnáctidenní lhůta určená k odstoupení od smlouvy, může kupující uplatnit právo z vady. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady a že v době, kdy věc převzal má věc vlastnosti, které si strany ujednaly (velikost bot). Nemá-li věc vlastnosti, které si strany ujednaly, kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.