Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ing. Pavel Bobek - ombudsman České pošty
Vážený pane inženýre,
nerada sepisuji stížnosti, ale situace ve které je stav doručování v naší lokalitě mě k tomu nutí a už mne tato situace nenechává v klidu.
V pátek 22. 1. 2021 jsem se telefonicky spojila s poštou Olomouc na ul. Ladova,která zajišťuje distribuci a doručování pošty do naší lokality a oznámila jsem , že jej žádám aby mi podal informace o doručování zásilek.
1. Dne 12. 1. mi bylo sděleno z KB, že mi byl odeslán dopis běžnou poštou pro účely potvrzení pojištění, 18. 1. 2021 jsem byla telefonicky informována svým lékařem, že mi zaslal doporučení pro dalšího lékaře poštou. Toto mi až do pátku 22.1. 2021 nebylo doručeno. pracovník pošty, který tuto stížnost vyslechl, mi sdělil, že běžné poštovní zásilky jsou doručovány jen každý druhý den v našem případě tedy ve dnech pondělí, středa a pátek. a také že by ještě v pátek v odpoledních hodinách mohla být pošta doručena.
2. V odpoledních hodinách jsem měla ve schránce písemnost od pojišť. Kooperativa ) odeslanou dne 12. 1. 2021, další zásilka z pojišťovny Kooperativa ( rovněž odeslaná 12. 1. 2021) byla vložena do schránky ve večerních hodinách téhož dne t.j. pátek . 22. 1. 2021.
3. V sobotu 23. 1. 2021 jsem při ranním venčení psa potkala muže ( který bydlí nedaleko mého bydliště a nebyl nijak identifikovatelný jako zaměstnanec pošty), který měl v ruce obyčejnou plátěnou tašku a vkládal do schránek nějaké písemnosti. Poté jsem ve své schránce nalezla doručenou písemnost od lékaře odeslanou 18.1.2021 a rovněž písemnost z KB s datem odeslání 12. 1. 2021.
Jsem velmi znepokojena tím, že písemnosti určené adresně mé osobě jsou pravděpodobně v držení osoby, která je přechovává doma a doručí je pravděpodobně až po urgenci pracovníka České pošty Ladova. Systém doručování je tak naprosto nespolehlivý a vzbuzuje ve mně také obavy, že je tedy snadné aby bylo buď porušeno listovní tajemství, případně, že k doručení nedojde vůbec pokud bych o výše uvedených písemnostech nebyla předem informována.
V loňském roce jsem opakovaně řešila doručování časopisu s televizním programem, který mi nebyl doručován v době kdy byl dodán k doručení, ale byl vložen do schránky s odstupem 10 a více dní, což u televizního programu neplnilo účel, v tomto směru jsem pravidelně kontaktovala dodávající poštu Olomouc 9, Ladova a po urgenci se pravidelně stalo, že byl TV program doručen. Za těchto okolností jsem byla nucena předplatné zrušit i když jsem přišla o částku, kterou jsem uhradila na rok předem, protože Česká pošta nebyla schopna doručit časopis ani 5 dní od distribuce nového čísla.
Tímto vás zdvořile žádám, aby jste jako pověřený ombudsman České pošty zjistil proč trvá doručení běžných zásilek ( 10 dní !!) a jak se má chovat pracovník doručující poštovní zásilky k ukládání a doručování zásilek, může je uchovávat doma ?? Pokud mi bude opět sděleno, že běžná pošta je nedohledatelná a tudíž nad ní není žádná kontrola, pak je i tento dopis zbytečný.
Jen si vždy vzpomenu, že moje babička za 1. světové války dostávala dopisnice od dědečka z fronty za 7 dní !!
doručování běžné pošty
Pravbidelné doručování bez urgencí
|
Tweet |
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.