Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamovaný přístroj byl odeslán do servisu prostřednictvím O2 prodejny. Popsali jsme problém (telefon se nenabíjí) a obdrželi jsme protokol o přijetí přístroje k provedení servisní opravy.
Telefon se vrátil sice opravený, avšak kompletně bez uložených dat. Nikdo nepožadoval, aby se data mazala a telefon vracel do továrního nastavení. Servis neprověřil, zda si klient přeje či nepřeje zachovat obsah telefonu.
Nebyli jsme ani upozorněni na skutečnost, že k tomuto může dojít (ani prodejcem, ani servisem).
Samsung Galaxy A40 (MOBILE,SM-A405FN/DS,BLACK,O2C) (SM-A405FZKDO2C), SN: R58M51W9XSA
Obnovení smazaných dat. Pokud byla uložena na vyměněném komponentu (sekundární deska), bude nezbytné komponent dohledat a všechna data obnovit.
Pokud není z výše uvedeného možno nic provést, prosím o vysvětlení. Taktéž by bylo vhodné, aby servis neprováděl obnovy továrního nastavení, jestliže s tímto postupem nebyl klient předem seznámen.
|
Tweet |
Jedná-li se o servisní opravu (a nikoliv o bezplatnou opravu v reklamačním řízení), jsou obvykle tyto otázky upraveny v záručním listě či v jiných podmínkách, které upravují uplatňování smluvní záruky za jakost.
Pokud by však skutečnost, že dojde při opravě k uvedení telefonu do továrního nastavení (tzv. preventivní ochrana přístroje) a ke smazání všech dat, v podmínkách uvedena nebyla, nemůže se podle našeho názoru spotřebitel vzhledem k povaze vady (nabíjení) oprávněně a bez předcházejícího upozornění domnívat, že servis mu smaže všechna data v telefonu.
Dojde-li ke smazání dat a prokáže-li spotřebitel, že mu tím byla způsobena škoda, může tuto škodu v souladu s § 2944 občanského zákoníku nárokovat po podnikateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zdravim,
Osobne jsem proveril predmetnou zakazku a bohuzel musim korigovat na pravou miru sdilene infomace.
1. V danem pripade se jednalo o zarucni neplacenou opravu, kdy je servisni stredisko povinno dodrzet proces predepsany vyrobcem, vcetne nastaveni pristroje do tovarniho nastaveni.
2. Zakaznice podepsala pri predavani telefonu pracovnikovi spolecnosti O2 mimo jine nasledujici prohlaseni :
Zakaznik prohlasuje, ze pred predanim telekomunikacniho zarizeni do opravy zalohoval sva data ulozena v pameti dotycneho zarizeni , pripadne , ze tak nechce ucinit a ze byl upozornen , ze spolezcnost O2 neruci za uchovavana data v pameti zarizeni. Pokud dojde pri oprave telekomunikacniho zarizeni ke ztrate dat z pameti telekomunikacniho zarizeni, neni spolecnost O2 za tuto ztratu dat jakkoliv odpovedna.
3. Nezaklada se tedy na pravde, ze zakaznice nebyla na moznost ztraty dat upozornena, naopak toto upozorneni ztvrdila svym vlastnim podpisem.
Spolecnost VSP DATA ma svoji firemni kulturu zalozenu na zakaznicke vstricnosti a tak nehodla cinit zadne dalsi kroky proti tomuto nepravdivemu obvineni , snad jen doporucuje pri pripadne dalsi oprave se pozorneji seznamit se servisnimi podminkami.
S pozdravem Jindrich Zitek reditel VSP DATA
Děkujeme společnosti za součinnost a za sdílení jejího pohledu na věc. Stížnost přeřazujeme nyní na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti reagovat, popřípadě stížnost uzavřít.
Hodnocení: