Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Záležitost se týká ukončení pojistné smlouvy číslo 3801391838 OP 6 – pojištění domu a domácnosti.Pojišťovna Kooperativa si stanovila dle svého vlastního úsudku a přání, že uvedená smlouva zanikla dne 12.8.2014 nezaplacením. K nezaplacení došlo, Kooperativa však bez upozornění nesprávně a nezákonně si sama stanovila, že pojistná smlouva zanikla 12.8.2014, přestože měla zaniknout podstatně dříve. Datum 12.8. 2014 si Kooperativa zdůvodnila tak, že jsem převzal její dopis, tedy platí to, co Kooperativa napsala (svérázný výklad), přestože jsem proti neoprávněné částce podal již před tím reklamaci a stížnost. Současně po mě vymáhá náklady na vymáhání ( podle jakého zákona a smlouvy ? ) v nějaké částce, zcela bez odůvodnění a vyčíslení. Současně mi zaslala Kooperativa výhrůžku exekucí.
Protože se domnívám, že postup Kooperativy je v daném případě nezákonný, zavádějící a neetický, podávám tímto stížnost protože se zřejmě jedná o porušení zákona o ochraně spotřebitele, a to :
• Nekalé obchodní praktiky (vyhrožování, nesprávné údaje, nesprávná cena)
• Nedodržování povinnosti a pravidel informací o ceně a způsobu jejího stanovení včetně platnosti smlouvy
• Neetické chování a snaha o zneužívání síly vůči spotřebiteli.
-Pojišťovna Kooperativa místo řešení prodala "údajnou pohledávku" firmě Global Collect, která mi zaslala další výhružný dopis (výhrůžka exekucí, náklady,soudní poplatky, úroky tad.), přestože jsem uhradil oprávněný doplatek ve výši 1345 CZK. Vyhrožující firma Global Collect (Dřevařská 906m 500 03 Hradec Králové, DIČ CZ02147343 vymáhá výhrůžkami částku, která neodpovídá skutečnosti a tvrdí, že jsem nereagoval na výzvy manadanta, což přirozeně není pravda, mandant nereagoval na moji reklamaci. Postup firmy Kooperativa není v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele protože jako řešení zvolila odprodej nezákonně stanovené částky. O celé záležitosti jsem připraven se obrátit k Evrospké komisi a je s podivem, že Kooperativa používá nezákonné praktiky vůči spotřebittelům a není ji odebrána licence k podnikání. Výhružný dopis vymahačské agentury předávám jako porušení platných zákonů a pokus o vydírání státnímu zastupiteství.
pojistná smlouva 3801391838
Správné stanovení data ukončení smlouvy, správnou kalkulaci a vyčíslení, písemnou omluvu firmy Kooperativa a podnět k zahájení stíhání firmy Global Collect s.r.o.
|
Tweet |
Předpokládáme, že smlouva byla uzavřena za účinnosti zákona č. 37/2004 Sb., o pojistné smlouvě (účinnost 1.1.2005 - 31.12.2013). Ten v ustanovení § 20 stanoví, že pojištění může zaniknout i nezaplacením pojistného následovně: Nestanoví-li tento zákon jinak, zaniká soukromé pojištění dnem následujícím po marném uplynutí lhůty stanovené pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části, doručené pojistníkovi; tato lhůta nesmí být kratší než 1 měsíc. Upomínka pojistitele musí obsahovat upozornění na zánik soukromého pojištění v případě nezaplacení dlužného pojistného. Lhůtu podle věty první lze před jejím uplynutím dohodou prodloužit.
Dále může pojištění zakinkout v souladu se zákonem uplynutím doby, výpovědí, dohodou nebo odstoupení, pří. dalšími okolnostmi.
Pojistitel má právo na pojistné za pojistnou dobu, nestanoví-li v konkrétním případě jinak zákon o pojistné smlouvě nebo nebylo-li v pojistné smlouvě dohodnuto jinak.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.