Společnost


CPI BYTY, a.s.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47959Zima, plíseň

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2021, před 4 lety

Renata Pavlasová

Znění stížnosti

Dobrý den dovoluji si podat stížnost. Bydlím v České Lipě bytě 3+1 už 7 let se třemi dětmi,pořád dokola se nám tu dělá plíseň, snažím se větrat ale je to pořád stejné. Samozřejmě mi nikdo peníze za prostředky nevrátí vše si člověk dělá na své náklady. Je tu zima, topení kolikrát vůbec netopí a voda vlažná.Mam malé dítě a výtah používáme každý den, a přesto se furt někde seká a na opravu čekáme i hodiny a Dny samozřejmě i úklid, který si platíme a kolikrát to snad i vapadá jako by tu nikdo neuklizel. Za to všechno tu platíme jen tak? Nemíním platit nájemné za takovéto bydlení. Také jsem se chtěla zeptat kdy se budou zateplovat bytovky. Je to opravdu šílené, a určitě nemluvím jen za sebe ale i ostatní spolubydlící.strabka na fcb najemnici Cpi mluví za vše. Jestliže se nadále nebude nic dít, budeme muset řešit bydlení jinde. S pozdravem Pavlasová


Požadované řešení

Začít zateplovat bytovky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2021 15:31, před 4 lety

Ze zákona má pronajímatel povinnost udržovat po dobu nájmu byt ve stavu způsobilém k užívání, přesně v souladu s § 2257 odst. 1 zákona č. 89/2012, občanský zákoník. Stav způsobilý k užívání mj. obnáší to, že není ohroženo zdraví nájemníka. Při vzniku plísně je podle našeho názoru ve výsledku ohroženo zdraví nájemníka bytu. Z tohoto důvodu se domníváme, že byt má podstatnou vadu.

Zjistí-li nájemník vadu, která brání obvyklému užívání bytu – tj. obvyklému ve smyslu zachování bezproblémového zdravotního stavu nájemníka – oznámí nájemník vadu pronajímateli bez zbytečného odkladu (§ 2264 odst. 1 občanského zákoníku). Na nájemníkovi tak leží oznamovací povinnost. Včasné oznámení vady je takové oznámení, které nájemce učiní ihned poté, co vadu zjistil nebo zjistit mohl při řádné péči.

Pronajímatel má na druhé straně dle § 2265 občanského zákoníku povinnost odstranit vadu v přiměřené době poté, co mu nájemce vadu oznámil. Pokud pronajímatel vadu neodstraní včas a řádně, může nájemce žádat slevu na nájemném. Tuto slevu může, samozřejmě za splnění podmínky včasného oznámení vady, uplatňovat nájemce na celou dobu trvání nájmu, dokud pronajímatel vadu alespoň opožděně neopraví. Slevu je nutné po pronajímateli požadovat do 6 měsíců ode dne, kdy nájemník vadu zjistil nebo mohl zjistit.

Kromě výše uvedeného názoru je možné se informovat i ze stanoviska Veřejného ochránce práv (https://www.ochrance.cz/fileadmin/user_upload/Letaky/Plisen-a-zavady-v-byte.pdf).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2021 23:27, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.