Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
31.10.2020 přijatá TV na záruční servis, popis stavu TV při přijetí výrobku(Příjemka reklamace ASRE20806655): vypnutá TV nevykazuje známky mechanického poškození (kromě mírného prohnutí),při zapnutí TV se na displeji objeví obrovský pavouk - roztéká se displej - jakoby díra uprostřed displeje, displej znečištěný a šmouhatý, SN ověřeno z výrobku (SN na krabici nesedí z důvodu zabalení do jiné krabice), stojany pohledově v pořádku bez škrábanců, porty v pořádku bez známky mechanického poškození, ovladač lehce zaprášený,porty na baterie v pořádku, obal na ovladač lehce poškrábaný jinak v pořádku, tlačítka ztrácí barvu od běžného používání, displej bez známky vlnek či prohnutí.
Vytýkané závady - vypadávající satelitní příjem, odpojující se dálkový ovladač, na ovladači nejsou zřetelné popisky tlačítek. Dále přiložená komunikace s VOC Samsung ohledně návštěvy autorizovaného servisu a zamítavého stanoviska záruční opravy.
17.11.2020 jsem převzal neopravený výrobek se stanoviskem: Zamítnutí - Reklamace se zamítá z důvodu mechanického poškozeni / poškození zboží nevhodným zacházením. Více podrobností k zamítnutí reklamace naleznete v přiloženém servisním listu. Servisní list je platným a konečným vyjádřením autorizovaného servisu k vyřízení reklamace.
Televizor se mi vrátil v jiné krabici než jsem dodal, teď nemám krabici od nové TV, kterou jsem zakoupil ve stejném obchodě.
Následná emailová komunikace jak s Alzou, a.s., tak i VOC Samsung. Dne 5.1.2021 zásilkou RR614952921CZ doporučen Alze, a.s. - Reklamace, písemný nesouhlas s vyřízením reklamace a požadavek na odstoupení od smlouvy, dále oznámení o hledání soudního znalce pro posouzení LCD.
Po konzultaci se soudním znalcem s certifikátem pro EU, jsem odstoupil od záměru znaleckého posudku z důvodu nemožnosti prokázání, že LCD panel mohl popraskat vinou konstrukce, designem produktu. A především cena posudku v řádu několika desítek tisíc.
Záruční podmínky a návod pro používání produktu jsou napsány tak, aby výrobce, dovozce zcela vyloučil možné zavinění poškození nejnáchylnější a nejdražší části výrobku, vinou způsobenou při výrobě, či vlastním designem produktu. Čili vždy za poškození LCD může pouze uživatel. Televize je domácí spotřebič a pokud se nemůžete dotýkat LCD a pokud trochu zatlačíte a poškodíte ho, tak asi není dostatečně chráněn. Za to však prodejce nemůže, ale měl by na tuto skutečnost upozornit a doporučit aby montáž provedl autorizovaný servis.
Televize 55" Samsung UE55NU7442, Produkt: WR182c1f, s.n.: 0DXX3HHK900726, reklamace č.: ASRE20806655r
Odstoupení od kupní smlouvy, vrácení obalu od mé nové TV, který jsem použil jako náhradní obal při předání na prodejně při reklamaci.
Jako omluva za vzniklé potíže, za čas strávený vyřízením, dořešením reklamace - doživotní službu Alza Premium v plném rozsahu.
Dále pak u každého výrobku společnosti Samsung na webu a prodejnách Alza, a.s., bude viditelně, do přepracování záručních podmínek Společností Samsung, uvedeno upozornění na vyloučení ze záruky.
|
Tweet |
Zákonná záruka podle § 2165 občanského zákoníku činí 24 měsíců od převzetí zboží.
Smluvní záruka, tzv. záruka za jakost podle § 2113 a násl. občanského zákoníku, je zcela dobrovolná a výrobce ani prodejce nemá povinnost ji poskytovat. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
V případě kdy ani znalec není schopen posoudit, zda se jedná o mechanickou vadu či nikoli a nemá-li spotřebitel k prokázání svého tvrzení jiné důkazní prostředky, nebude tedy patrně možné, aby reklamaci s úspěchem rozporoval.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Bergmane,
mrzí mě to, avšak v tomto případě na zamítnutí reklamace musíme trvat. Servis určil mechanické poškození produktu. Reklamace tedy nemůže proběhnout v rámci záruky. Celou záležitost samozřejmě může posoudit soudní znalec.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Vážená Veroniko,
dle vašich Všeobecných a Záručních podmínkách není stanoveno nic o mechanickém porušení panelu, tak jako v záručních podmínkách společnosti Samsung, řídím se tedy dle záručních podmínek společnosti Alza.
V zákonem dané lhůtě nebyla odstraněna ani jedna z vytýkaných závad.
Odmítám tvrzení mechanického poškození uživatelem ve všech bodech reklamovaných závad.
LCD panel není zjevně mechanicky poškozen, tak je uvedeno i ve vašem přijímacím protokolu, vaším technikem, ke zbývajícím závadám se již nikdo ani nevyjádřil.
V návodě k užívání výrobku není zakázáno se LCD dotýkat.
Pokud jsem tedy zatlačil příliš silně a na povrchu není viditelné poškození, tak to nemůže být považováno za mechanické poškození, ale konstrukční chybu a zodpovědný je prodejce.
Z tohoto důvodu je vaše zamítnutí na základě stanoviska servisu, z důvodu mechanického poškozeni / poškození zboží nevhodným zacházením, zcela v rozporu s naší uzavřenou smlouvou.
Nejsem si vědom, že by jsme dodatečně podepsali nějaké výluky ze záruky o neodstranění ostatních závad pokud je poškozen LCD panel, pokud na tomto tvrzení i nadále trváte, musím vás pořádat o zaslání soudně ověřené kopie.
V opačném případě jste jako prodejce, neuvedli podstatnou informaci, která by zcela určitě ovlivnila výběr a koupi výrobku.
Děkuji za pochopení, Robert Bergman, váš zákazník
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
děkuji za posouzení a přepnutí na naši společnost. Zákazník byl informován prostřednictvím e-mailu s informací, že na našem vyjádření po dalším prošetření trváme, neboť mechanické poškození potvrdil přímo autorizovaný servis, s tím, že se také může obrátit na soudního znalce.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Z výše uvedeného vyjádření společnosti plyne, že dosažení smírného řešení není prostřednictvím naší služby možné. Proto stížnost uzavíráme.