Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 11.11.2020 jsem u Vaší společnosti v rámci věrnostního programu vyměnil věrnostní body za bezdrátová sluchátka . Avšak tato navzdory slibu obsluhy nebyla kompatibilní s IPhone 12 PRO. Vzhledem k tomu, že z právního pohledu se na daný vztah pohlíží jako na analogický ke koupi zboží, dne 14.12.2020 jsem na Vaši pobočce Shell číslo čerpací stanice podle reklamace 8085 sluchátka reklamoval pro nekompatibilní jedno sluchátko nefunguje, velikost v uchu nevyhovuje
Ačkoli již uplynulo 30 dnů od oznámení vady, reklamace stále není vyřízena.
Vzhledem k tomu, že jste nesplnili povinnost uloženou Vám v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v účinném znění tím, že jste reklamaci nevyřídili včas, již trvám na svém požadavku vrácení věrnostních bodů na zákaznickou kartu 700432 06113196757 (specifikace zákaznické karty) a to nejpozději do 7 dnů od doručení tohoto e-mailu.
"
S přáním příjemného dne
Sluchátka nemají značku pouze kód zboží 20273
trvám na svém požadavku vrácení věrnostních bodů na zákaznickou kartu 700432 06113196757 (specifikace zákaznické karty)
|
Tweet |
Spotřebitel popsal svá práva zcela správně.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. Bylo-li původní plnění ve formě kreditu (věrnostních bodů atp.), má být i vrácené plnění ve formě kreditu.
Nevrátí-li podnikatel spotřebiteli věrnostní body, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.