Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.11.2019 jsme si prostřednictvím eshopu www.atan.cz objednali 6 ks šedých jídelních židlí Cinkla 2 new. Židle dorazily nesestavené. Sestaveny byly přesně podle přiloženého návodu, prakticky šlo jen o připevnění nohou k plastovým skořepinám se závity a to pomocí jednorázového imbusového klíče, který byl přiložen k dodávce. Po několika týdnech se na sedácích objevily bílé kruhy, přesně v místech kde jsou nohy připevněny k sedákům. Vzhledem k tomu, že se tato vada objevila na všech 6 kusech a vzhledem k tomu, že šlo o vadu viditelnou, rozhodli jsme se zboží reklamovat. Bohužel z osobních důvodů až s nějakým časovým odstupem, nicméně stále v záruční době. Do eshopu jsme volali začátkem srpna 2020 a byli jsme vyzváni k zaslání fotodokumentace na základě které měla být celá reklamace posouzena. Dne 5.8.2020 jsme požadovanou fotodokumentaci zaslali. Dne 4.9.2020 nám přišlo zamítavé stanovisko s odůvodněním, že vada byla způsobena mechanickým poškozením při montáži. Závěr reklamace jsem s vyvrácením argumentace rozporoval a požadoval o další prověření. Za 4 dny dorazila odpověď, že záležitost byla opět pečlivě posouzena nicméně se stejným závěrem. Jako reakci na toto jsem prodejci nabídl možnost, že na vlastní náklady nechám zpracovat soudním znalcem znalecký posudek s tím, že v případě, že se potvrdí, že je má reklamace neoprávněná, ponesu náklady já. V opačném případě jsem požadoval vrácení peněz za židle a proplacení posudku. Toto je již více než týden bez odpovědi, vzhledem k tomu, že v předchozí komunikaci byly reakce okamžité, předpokládám, že již odpověď nedorazí. Snažil jsem se několika způsoby domluvit smírnou cestou řešení této situace, bohužel ze strany prodejce tato snaha nebyla absolutně žádná, posouzení reklamace odbyl na základě fotek.
židle činka new 2, dřevo buk / teplá šedá, https://www.atan.cz/zidle-tepla-seda-buk-cinkla-3-new
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.