Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#48009Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2021, před 4 lety

Markéta Veselská

Znění stížnosti

Dobrý den,
chci veřejně upozornit na mé osobní nemilé zkušenosti, protože už nevím, kam jinam se obrátit a do soudních sporů se mi nechce.
Nejdříve Vás chci upozornit na nekvalitní mobil Samsung Galaxy A40 a mojí zkušenost. Mobil jsem dostala v červenci loňského roku jako dárek od otce k narozeninám. Byl zakoupený 23.6. ve společnosti Alza.cz. Telefon se mi 30.11. úplně vypnul a nebyla pouhým okem vidět žádná závada. Po důkladném prozkoumání mobilu jsem zjistila, že má dvě malé praskliny vpravo dole pod displejem. Já vím, že mi telefon nikde neupadl a nikde jsem s ním nepraštila. Můj otec šel mobil 9.12. reklamovat do servisu Samsung v Ječné ulici v Praze, reklamaci neuznali, prý mechanická závada. Mobil mi přinesl a já se rozhodla ho reklamovat sama. Během této doby, asi týden, se prasklina zvětšila a bohužel už byla vidět i pouhým okem. 13.12. Jsem šla do stejného servisu s reklamací osobně. Opět, prý je to mechanická závada, která už byla bohužel vidět i pouhým okem. Ano, ale jak to, když před tím vidět nebyla? Prý jsem ho musela používat. Aha, ale jak, když nefungoval? Mobil si nechali na posouzení a opět byla reklamace neuznaná. Dnes 26.1. jsem si pro mobil došla, dřív jsem bohužel nemohla. Mobil stále vypadá bez žádných povrchových vad, jen ta prasklina pod displejem. Bylo mi naznačeno, že i malý nepatrná náraz může toto způsobit. Je to v pořádku? Mám trochu podezření, jestli chyba nevznikla už ve společnosti Alza.cz, se kterou též nemám dobré zkušenosti a sama osobně už bych si tam nic nepořídila.


Produkt

Samsung Galaxy A40, SM-A4005FN/DS, Blue, XEZ (SM-A405FZBDXEZ), sériové č.: R58N352K2RW, IMEI: 355521113607234


Požadované řešení

Žádala jsem o vysvětlení a o to, jestli není možné, zda nemohl být telefon již použit, nešlo o padělek, nebo o nekvalitní výrobek. Bohužel mi na tyto otázky stále nebylo řádně odpovězeno a chyba je prý ne mé straně a jde o mechanickou závadu. Já osobně si nejsem vědoma své chyby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2021 13:06, před 4 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2021 18:46, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

Vzhledem k tomu, že zákaznice nereklamovala produkt u nás, kdy ani v této souvislosti neevidujeme žádný požadavek, pro jistotu jsem ověřila sériové číslo. Toto patří novému výrobku, který byl prodán pouze danému zákazníkovi, nejedná se tedy o použitý kus. Zboží do distribuce bylo přijato přímo od společnosti Samsung. Nejedná se o pochybení na naší straně. Zákaznice u nás reklamaci nepodala, pokud nesouhlasí s vyjádřením servisu, prosím, nechť se obrátí na ně.

Děkuji, Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2021 10:39, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.2.2021 08:12, před 4 lety


Markéta Veselská

Dobrý den,

děkuji za odpověď.

Ano nereklamovala jsem telefon Samsung ve společnosti Alza.cz, neb s touto společností nemám již z dříve dobré zkušenosti. Bylo mi doporučeno, jít reklamovat telefon rovnou k výrobci.
Společnost Alza.cz, by postupovala určitě stejně a v dnešní době si myslím, že jsem udělala tu nejlepší věc a šla jsem s reklamací rovnou do servisu Samsung.
Jsem ráda, že aspoň někdo zkontroloval sériové číslo, děkuji. V servisu je to ani nenapadlo.
Tímto bych chtěla požádat o další šetření a reklamaci přímo v servisu Samsung.
Samsung, zákaznické centrum Praha, Autorizované servisní centrum, VSP DATA a.s., Ječná 36, 12000, Praha 2.
Zde jsem podala reklamaci a zde jsem nespokojená s vyřízením.
Jak mi může někdo v servisu podsouvat, že jsem si mobil rozbila nevědomě, nebo mi ho rozbilo nějaké dítě. Já mám deseti letou dceru a telefon má svůj. Já jsem si stále jistá, že chyba není z mé strany.
Telefon je na první pohled úplně bez škrábanců, bez známek žádného velkého nárazu a tlaku. Tak já bych chtěla vidět, jak jsem ho nevědomky rozbila.
Též mi bylo naznačováno v servisu, že i to se stává, že stačí malý špatný pohyb a telefon se rozbije. No promiňte, toto není telefon za 1000,- Kč, toto je značkový telefon, který má něco vydržet, nebo ne?
Proto jsem žádala servis o pořádnou a důkladnou prohlídku telefonu, jestli nemůže být vada v telefonu. Toto servis odmítl, hned mi nabízeli vyměnit displej asi za 3000,- Kč, myslím, že na displeji není ani škrábanec a chtěli mě poslat pryč. Nechala jsem telefon na vlastní žádost na posouzení, ale asi ho opět posoudili jen pouhým okem a mobil mi vrátili, že chyba není na jejich straně. Když jsem se opět ptala, jestli mi ho pořádně zkontrolovali, ne závada je vidět na první pohled a je mechanického původu. Na otázku, co můžu udělat pro to, aby byl telefon řádně prohlédnut, mi bylo sděleno, že to lze, ale za příplatek.
Je toto vše v pořádku?
Já mám telefon v záruční době, nejsem si vědoma své chyby, dělám vše proto, abych se dozvěděla, co se z mým telefonem stalo a už mě to celkem unavuje. Nechce se mi zahájit soudní při.
To už zákazník nemá žádné právo ani v záruční době zboží?

Předem děkuji za další vyjádření.

V příloze posílám servisní zprávu o mé reklamaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2021 09:09, před 4 lety

V daném případě je skutečně zapotřebí obrátit se rovnou na společnost VSP DATA a.s., jelikož spotřebitelka řešila reklamaci přímo tam. Prodávající by do procesu vstoupil např. za situace, že by servis dospěl k závěru, že zařízení je vadné a reklamaci je nutné řešit odstoupením od smlouvy a vrácením peněz. Pokud však došlo k zamítnutí, potom má spotřebitelka dvě možnosti:

1) Posouzení rozporovat přímo u servisu, a to postupem uvedeným v našem úvodním vyjádření;

2) Uplatnit reklamaci přímo u prodávajícího a situaci následně řešit plně jeho prostřednictvím.

V daném případě jde o technické posouzení problému na mobilním telefonu, s čímž prostřednictvím tohoto webového rozhraní bohužel nedokážeme pomoci, a nebylo by proto namístě, abychom se k tomu, zda věc je, nebo není vadná vyjadřovali. Vzhledem k uvedenému stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.