Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podal jsem k ČOI:
13.1.2021 jsme objednali za 4592.56 Kč tablet u společnosti SUNTECH computer, s.r.o.; Československého exilu 2154/26; 143 00; Praha 12 - Modřany.
Všiml jsem si, že u zboží uvádějí, že je na externím skladě, takže jsem ještě 15.1.2021 ověřoval, že ho opravdu jsou schopni dodat - po potvrzení ze strany prodejce jsme zaplatili fakturu. U jiného prodejce jsem objednal ochranné sklo a obal. 22.1.2021 (pátek) tablet konečně dorazil, ihned jsem na něj nalepil ochranné sklo, které mi bylo doručeno dříve - to mě stálo 249 Kč, až po zapnutí jsem zaznamenal, že tablet má místo avizovaných 3GB pouze 2GB operační paměti. Hned v pondělí 25.1.2021 jsem prodejci volal a posléze poslal na jeho kontaktní email popis situace s dotazem, jak ji můžeme řešit. (Vše v přílohách) Byla mi nabídnuta dodatečná sleva 400 Kč - vzhledem k tomu, že rozdíl v pro mě rozhodujícím parametru byl výrazný a cena tabletu během dodání klesla na stránkách prodejce o cca 200 Kč (4384 Kč), kontaktoval jsem prodejce znovu, že je pro mě toto řešení neakceptovatelné - nabídl jsem svoji představu řešení, ta se zase nelíbila prodejci. Problém je, že mi prodejce není ochoten při vrácení zboží nahradit dodatečné náklady vzniklé celou situací (vina je jednoznačně na jeho straně) v podobě již instalovaného ochranného skla v hodnotě 249 Kč, proto se obracím na Vás.
Huawei MediaPad T5 10.0 3GB/32GB Wifi Black
Adekvátní sleva, zaslání správného modelu či vrácení peněz, obojí včetně kompenzace za nainstalované ochranné sklo v plné výši. V případě vrácení peněz i odkup pouzdra, které mi k ničemu nebude a které jsem objednal až po telefonickém ověření, že daný tablet mají opravdu skladem.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které si strany ujednaly (a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné), má věc vadu. Má-li věc vadu, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění (reklamovat věc) a podnikatel má zásadně 30 dnů na její vyřízení.
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Pokud by bylo možné dosáhnout navýšení operační paměti na původně deklarovanou úroveň opravou nebo jiným odborným zásahem do zařízení, je prodávající povinen odstranit vadu tímto způsobem. Při takovém postupu by spotřebitel dostal zpět svůj výrobek i se svým ochranným sklem.
Pokud by výše uvedený postup možný nebyl a pokud by se strany neshodly na přiměřené slevě, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Při odstoupení si strany vrací to, čím původně plnily. Je-li zboží, které spotřebitel vrací, zhodnoceno nevratným způsobem (např. právě situace s ochranným sklem, které nelze odejmout tak, aby bylo znovu použitelné), má podle našeho názoru spotřebitel nárok na náhradu částky, o kterou bylo zboží zhodnoceno. To dovozujeme ze smyslu a účelu zákona, neboť nelze na spotřebitele přenášet odpovědnost za to, že podnikatel nesplnil své povinnost a plnil vadně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.