Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
10. ledna jsem učinil na eshopu objednávku. Ta mi byla potvrzena emailem (automaticky) s textem, že bude objednávka nejpozději do následujícího pracovního dne potvrzena.
Po 7 dnech jsem se začal snažit do společnosti dovolat, marně. Do dnešního dne to bylo přes 50 telefonů bez odpovědi.
19. ledna jsem odpověděl emailem na objednávku, na kterou mi bylo promptně odpovězeno, že objednávku předají kolegovi.
Pochopitelně se nikdo neozval a ani další 2 pokusy o urgence přes email byly neúspěšné. Telefonů nepočítaje.
Eshop pravidelně kontroluji a vidím, že se mění zpráva zobrazená na stránkách s textem, že toho mají moc, ale odpovídají do 48 hodin.
Tedy nějaká aktivita ze společnosti se děje, avšak toto tvrzení je zřejmě nepravdivé.
Veškeré objednané zboží eshop uvádí "Skladem", jak v době objednávky, tak právě v době psaní tohoto textu.
Dle obchodních podmínek společnosti je objednávka nezávazná. Avšak potvrzením ze strany prodejce se stává závaznou. Objednávku lze bez postihnu kdykoliv před potvrzením zrušit, to buď na emailu, nebo telefonu. Avšak mohu věřit, že objednávku zruší, když nekomunikují? Zároveň se však bojím objednávku udělat jinde, abych pak neměl zboží dvakrát.
Dle internetu (Heureka/Google) nejsem jediný, kdo má problémy s komunikací se společností, někteří dokonce zdá se čekají i na zboží již několik měsíců. Zároveň však přibývají i pozitivní hodnocení společnosti. Ty pravidelně kontroluji také a všiml jsem si, že společnosti na Google přibylo 5 hodnocení s 5 hvězdami v rozmezí jedné hodiny, vše od uživatelů s jednou recenzí. Následující den již byla hodnocení pryč - nejspíše zásahem Google. Nicméně si troufám si tvrdit, že se nejedná o hackerský útok, nýbrž o nekalé praktiky společnosti. Bohužel jsem nestihl onen úkaz zdokumentovat. Mou důvěrou to však otřáslo.
Rád bych se domohl své objednávky a dodání zboží.
Pochopitelně za uvedenou cenu, s uvedenou platební metodou. Slevě se pochopitelně nebráním. Nebo alespoň vyrozumění s vysvětlením jak je tohle možné.
Zároveň bych si přál aby bylo méně spotřebitelů v mé, nebo podobné situaci. Aby si společnost uvědomila, že spotřebitel nákupem vyjadřuje důvěru a ta by měla být to nejcennější co společnost může z dlouhodobého hlediska získat.
|
Tweet |
Je-li objednávka nezávazná a stává-li se závaznou až poté, co ji přijme prodávající, nejedná se o nabídku k uzavření smlouvy učiněnou podnikatelem. Právě naopak, je to spotřebitel, kdo odesláním objednávky činí podnikateli nabídku na uzavření smlouvy. Ten ji buď přijme, nebo odmítne. Tento model uzavírání smluv je možný a souladný se zákonem.
Nabídku (kterou učinil spotřebitel) je možné dle § 1735 občanského zákoníku přijmout ve lhůtě, která je uvedena v nabídce. Není-li lhůta uvedena, tak v době přiměřené. Uplyne-li přiměřená doba, nabídka zaniká.
Jelikož nikde není definováno, co se myslí "přiměřenou dobou" a vždy tedy bude záležet na konkrétních okolnostech daného případu, doporučujeme preventivně nabídku navíc odvolat. Odvolání je možné dle § 1738 občanského zákoníku učinit až do okamžiku, kdy prodejce odešle spotřebiteli zprávu o tom, že jeho nabídku přijal (to se ale v řešené věci zjevně ještě nestalo). Odvoláním nabídky nabídka zaniká.
I pokud by byl spotřebitel s tímto postupem neúspěšný (ačkoliv k tomu nevidíme důvod), tak při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.