Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den, zakoupila jsem vstupenky na skupinu Scooter.
Jelikož už je druhý termín zrušen a nový v nedohlednu, chtěla jsem vrátit peníze. S článku nařízení vlády jsem se dozvěděla, že určité skupiny mají nárok na okamžité vrácení peněz. Vše jsem společnosti doložila - tedy, že jsem samoživitelka (rozhodnutí soudu o rozvodu a svěření dítěte do péče). prý to předali pořadateli, ale stále nic. tvrdí mi, že na to mají 30 dní. mají na to nárok? děkuji Charvátová
vrácení peněz
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla vrácena uhrazená kupní cena. Byla-li kulturní akce zrušena z důvodu pandemie nemoci COVID-19, tak dle § 5 odst. 3 a § 5 odst. 5 zákona č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, je pořadatel akce povinen vydat osamocenému rodiči (ve smyslu § 7 odst. 7 zákona č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře) vratku ve formě peněžních prostředků, nikoliv ve formě poukazu na další kulturní akci atp. Tato vratka musí proběhnout do 14 dnů ode dne, kdy o ni spotřebitel požádá.
Je-li 14denní lhůta překročena, může spotřebitel společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Rovněž je možné žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
s klientkou řešíme vratku v několika různých kanálech (email, Facebook), aktuálně pracuje pořadatel události na odbavení prodobných případů.
Děkujeme
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a případné uzavření případu.
ano řešíme to od ledna. stále se vymlouvají. dali termín na vyjádření do 22.2 a stále nic.
budu řešit postupem, jak se vyjádřil Dtest. už mě jejich výmluvy nebaví. jsem samoživitelka, který peníze potřebuje. já jsem z mé strany vše doložila a už dobu čekám.
Dobrý den,
pořadatel události vaši žádost řeší. Termín události byl cca před třemi týdny, podobných žádostí je mnoho. Prosíme o trochu trpělivosti.
Komunikovat současně v několika kanálech je bohužel značně neefektivní.
Děkujeme a věříme, že váš případ bude vyřešen nejpozději v následujících dnech
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a vzhledem ke sdělení společnosti ji žádáme o trpělivost, tzn. aby reagovala až s odstupem jednoho týdne a informovala, zda došlo k nějakému posunu. Děkujeme.
dobrý den, dnes je 8.3 a já stále nemám vyjádření pořadatele. takže k jednání či posunu nedošlo vůbec. Charvátová
Pokud pořadatel akce stále nevydal spotřebitelce peněžní prostředky, byla výrazně překročena 14denní lhůta, ve které tak měl učinit.
Spotřebitelka se může na pořadatele akce obrátit s tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Rovněž může spotřebitelka požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebude-li pořadatel akce reagovat, je možné kontaktovat právního zástupce a zvážit další kroky (lze využít např. databázi advokátů dostupnou na https://www.dtest.cz/advokati.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat o případném vyhovění zákonnému nároku spotřebitelky.
S klientkou komunikujeme pravidelně na jiných kanálech a jsme domluveni na řešení.
Tato komunikace je zcela irelevantní a nereflektuje naší aktuální komunikaci s klientkou.
Děkujeme
Děkujeme společnosti za vyjádření. Naše předešlé stanovisko z 10. 3. 2021 reaguje na sdělení spotřebitelky z 8. 3. 2021. Proto naše stanovisko nepovažujeme za zcela irelevantní pro neaktuálnost, neboť je staré asi 50 hodin.
I z tohoto důvodu žádáme spotřebitelku, aby potvrdila, že se případ od 8. 3. 2021, kdy stále nebylo vyhověno jejímu zákonnému nároku, posunul a peněžní prostředky jí byly vráceny, byť s prodlením.
společnost Ticket live se mi ozvala až dnes a to po mé opětovném dotazu. že zítra dopoledne bude vše vyřešeno.
tento problém řešíme od ledna a zatím firma jen slibuje, posunuje termíny...
uvidíme, zda se zítra ozvou a vše dořeší.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku s žádostí, aby další vyjádření přidala během zítřejšího dne a oznámila v něm, zda jí společnost vyhověla, nebo nevyhověla.
dobrý den, tak peníze jsem dnes dostala na účet. pouze za vstupenky. čekala bych o nic i úrok z prodlení za tak dlouhé čekání a výmluvy. děkuji Dtest za pomoc při řešení, jinak bych peníze neměla ještě ted.
děkuji Charvátová
Děkujeme spotřebitelce za informování, zároveň děkujeme oběma stranám za součinnost a stížnost uzavíráme s dosažením smírného řešení.