Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
3. ledna 2021 jsem si přes e-shop RedBubble nechala vyrobit zboží a ihned zaplatila.
12. ledna byla z obchodu vyexpedováno s předpokládaným doručením 22.-26. ledna. Následoval německý e-mail od DHL, že převzali zásilku. Pak veškerá komunikace přestala. 25. ledna jsem zkontrolovala, kde je zásilka a zjistila jsem, že se dvakrát pokusili o doručení, ale odmítla jsem převzít zásilku. Následujícího dne jsem zavolala na linku PPL, kde mi sdělili, že na mě kontakt nedostali a na uvedené adrese nebydlím (přestože ještě v Německu na mě kontakt měli). Ať kontaktuji odesílatele. Kontaktovala jsem tedy RedBubble, ale ti mi odpověděli, abych jim napsala v případě, že zásilka nebude doručena do 2. února 2021. Dne 28. ledna jsem znovu kontaktovala PPL, opět zbytečně. Téhož dne jsem jim napsala e-mail se žádostí o provázání zásilky s kontaktem. Také zbytečně, zásilka se vrátila odesílateli.
Ráda bych, aby si PPL/DHL udělalo v tomto případě pořádek a doručili zásilku s předchozím avízem, jak to má být. Velmi mě frustruje, že moje zásilka cestuje sem a tam po dvou zemích, kvůli neschopnosti předat si na mě kontakt.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitelka žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitelka smlouvu neuzavřela, věděla-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitelky. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.