Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, bydlím v pronajatém bytě od CPI od května 2020. V bytě stále teče od střechy všude máme zničenou malbu- fleky a plíseň. Všude kbelíky ručníky.. společnost to se mnou moc neřeší telefony nezvedaji a když už někdo zvedne řekne že má něco urgentního a že mi zavolá zpátky samozřejmě se nikdo neozval. Byla bych za každou radu už nevím co mám dělat. Nájem platím tak jak mám ve smlouvě vše je z mé strany v pořádku.
Oprava střechy specializovanou firmou. Odstranění plísně fleků. Kompenzace, sleva na nájem dokud se problém nevyřeší
|
Tweet |
Ze zákona má pronajímatel povinnost udržovat po dobu nájmu byt ve stavu způsobilém k užívání, přesně v souladu s § 2257 odst. 1 zákona č. 89/2012, občanský zákoník. Stav způsobilý k užívání mj. obnáší to, že není ohroženo zdraví nájemníka. Při vzniku plísně je podle našeho názoru ve výsledku ohroženo zdraví nájemníka bytu. Z tohoto důvodu se domníváme, že byt má podstatnou vadu.
Zjistí-li nájemník vadu, která brání obvyklému užívání bytu – tj. obvyklému ve smyslu zachování bezproblémového zdravotního stavu nájemníka – oznámí nájemník vadu pronajímateli bez zbytečného odkladu (§ 2264 odst. 1 občanského zákoníku). Na nájemníkovi tak leží oznamovací povinnost. Včasné oznámení vady je takové oznámení, které nájemce učiní ihned poté, co vadu zjistil nebo zjistit mohl při řádné péči.
Pronajímatel má na druhé straně dle § 2265 občanského zákoníku povinnost odstranit vadu v přiměřené době poté, co mu nájemce vadu oznámil. Pokud pronajímatel vadu neodstraní včas a řádně, může nájemce žádat slevu na nájemném. Tuto slevu může, samozřejmě za splnění podmínky včasného oznámení vady, uplatňovat nájemce na celou dobu trvání nájmu, dokud pronajímatel vadu alespoň opožděně neopraví. Slevu je nutné po pronajímateli požadovat do 6 měsíců ode dne, kdy nájemník vadu zjistil nebo mohl zjistit.
Kromě výše uvedeného názoru je možné se informovat i ze stanoviska Veřejného ochránce práv (https://www.ochrance.cz/fileadmin/user_upload/Letaky/Plisen-a-zavady-v-byte.pdf).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.