Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
poslal jsem společnosti druhou vypověď:
Odstoupení od smlouvy XX uzavřené 3.11.2020 na dodávku elektřiny
EAN: XX,
Tímto ukončuji smlouvu před počátkem dodávek.
Jelikož mi byl při nabízení služby užit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Jedná se o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná.
Namítám neplatnost přihlášky. Platí totiž, že v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu zprostředkovatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Jelikož jsem o tomto mém právu nebyl poučen ani jsem neobdržel formulář pro odstoupení od smlouvy, můžu od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň jsem zprostředkovateli odvolat plnou moc a veškeré jeho úkony mým jménem jsou neplatné. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva. Podnikatel nesmí spotřebitele uvádět v omyl tím, že mu takovéto informace ohledně jeho práva na odstoupení podává.
Dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je spotřebitel oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny a tedy logicky i ještě před zahájením dodávek.
LAMA odpověděla:
Vážený zákazníku,
obdrželi jsme od Vás výpověď Smlouvy o sdružených službách dodávky elektrické energie ze sítí NN číslo XX (dále jen Smlouva), kterou jste učinil/a podle ustanovení § 11a odst. 3 energetického zákona v platném znění.
Máte-li podezření z podvodného sjednání Smlouvy žádáme Vás, abyste se obrátil/a na společnost Česká srovnávací s.r.o. a podal/a jim veškeré své důvody proč považujete Smlouvu za neplatnou, kdy by z jejich strany mělo dojít k přehodnocení celého procesu. V případě, že bude Vaše stížnost uznána, dojde ke stornování předmětné Smlouvy u naší společnosti.
Uznání výpovědi.
|
Tweet |
Výpověď je jednostranné právní jednání - k jeho účinnosti se v zásadě vyžaduje pouze to, aby bylo doručeno druhé straně (popř. bylo učiněno vůči ní bezprostředně, např. na pobočce). Je-li výpověď postavena na relevantních právních důvodech, právní vztah mezi stranami zaniká uplynutím výpovědní doby. Výpověď v této věci náleží spotřebiteli přímo ze zákona, tudíž je založena na relevantním právním důvodu.
Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi (§ 11a odst. 3 energetického zákona).
K účinnosti výpovědi ve vztahu mezi dodavatelem energie a spotřebitelem se nevyžaduje potvrzení/svolení/akceptace ze strany dodavatele.
Neplatnost přihlášky je třeba uplatnit vůči zprostředkovateli smluvního vztahu, kterým je (jak plyne z obsahu stížnosti) Česká srovnávací s.r.o.
Nepodaří-li se spor (s dodavatelem) vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad. Nepodaří-li se další spor (se zprostředkovatelem) vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit na ADR při České obchodní inspekci.
Spotřebitel nás prostřednictvím e-mailové komunikace informoval o tom, že ze strany společnosti Lama energy a.s. mu bylo vyhověno. Jeho spor se zprostředkovatelem i nadále trvá. Vzhledem k tomu, že označeným subjektem v této věci je dodavatel - Lama energy a.s., který nároku vyhověl, stížnost uzavíráme.