Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, chtěla bych se poradit. Na stránkách společnosti jsme si vybrali auto, které jsme si rezervovali a na pobočce složili 2000 vratnou zálohu. Po doručení automobilu na pobočku (pobočka Ústí nad Labem)jsme se rozhodli, že automobil si zakoupíme. Domluvili jsme se, že si vybereme peníze a poté si pro auto přijdeme. Slečna co s námi sepisovala již před koupí všechny papíry, chtěla ještě další poplatek 3000 (asi něco jako rezervační poplatek), bylo nám řečeno, že celková již uhrazená částka 5000 nám bude odečtena z ceny auta. Dostali jsme fakturu s celkovou částkou auta (bez odečtení námi uhrazené částky)a s dalším 4000 poplatkem za doplňkový servis, který dle manažera je povinný a z faktury nám tuto položku odmítl odstranit. (Je nám známo, že za toto jednání společnost dostala již v minulosti pokutu) Podotýkám, že žádnou kupní smlouvu jsme nepodepisovali a nebyla nám žádná taková smlouva dána. V den kdy jsme si auto přišli vyzvednout, jsme zjistili na autě závady a nechali si ještě čas na rozmyšlenou. Druhý den, jsme jim oznámili, že si auto nezakoupíme a budeme chtít vrátit celou částku 5000 korun, k tomu se do telefonu stavěli spíše negativně. Prosím, jak v případě, že pobočka nebude chtít peníze vrátit postupovat? Již trochu tušíme problémy... Děkuji za odpověď.
Vrácení složených peněz bez zbytečných informací o tom, že nám peníze nemůžou být vráceny.
|
Tweet |
Rezervační poplatek má podle našeho názoru povahu tzv. závdavku (§ 1808 občanského zákoníku). Dle ustálené rozhodovací praxe soudů i dle teorie má závdavek tzv. akcesorickou povahu - tzn. nevznikne-li smlouva nebo není-li platná, nevznikl ani platný závdavek. V takovém případě (nevznikne-li smlouva) má podnikatel povinnost závdavek spotřebiteli vrátit, jinak by se mohl dopustit tzv. bezdůvodného obohacení (§ 2991 občanského zákoníku). Nic z uvedeného nebrání ujednání stran, že závdavek propadá ve prospěch podnikatele, pokud smlouva nevznikne. O tom by však spotřebitel musel být dopředu a srozumitelně informován.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Martincová,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové s Vámi vše v pořádku dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená s řešením.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkuji za odpovědi. Záležitost byla s druhým manažerem prodejny v pořádku vyřešena. Děkuji Martincová