Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Na e-shopu jsem vybral položku : Klávesnice RF, Optická, CZ, 3, USB .
Obdržel jsem ovšem klávesnici slovenskou.
( Rozložení kláves je odlišné, chybí české znaky a naopak slovenská klávesnice obsahuje tlačítka pro Čecha nepoužitelné.)
Položka, která je v seznamu klávesnic označena s lokalizací CZ a je možno ji vložit do košíku, je po rozkliknutí označena v názvu jako SK, v podrobném popisu pak opět jako CZ.
Označení je zavádějící, klamavé a matoucí.
Vložíte do košíku klávesnici CZ a dostanete klávesnici SK.
Všechny nabídky, které se produktu týkají, byly zdokumentovány PrintScreenem a zaslány na reklamační oddělení exasoftu.
I přes jednoznačně rozdílné značení trvá provozovatel na tom, že je zboží v souladu s nabídkou e-shopu.
Klávesnice RF, Optická, CZ, 3, USB . Výrobce HP
Požaduji dodání české klávesnice výměnou za vrácení nepoškozené, nepoužité, pouze rozbalené klávesnice slovenské.
|
Tweet |
Nemá-li dodané zboží vlastnosti, na kterých se strany smluvily, má vadu (§ 2161 odst. 1 občanského zákoníku). Na vyřízení reklamace má prodejce zásadně 30 dní (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele).
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Šurku,
prošel jsem s kolegy Vaši stížnost. Máte pravdu, že v detailním popisu zboží byla klávesnice chybně označena s českou lokalizací, nicméně název na webu, název na faktuře a parametry produktu označovaly klávesnici jako slovenskou. Navíc jste objednával na IČ, tzn. dle Občanského zákoníku na Vás nepohlížíme jako na spotřebitele se stejnými právy. Reklamační oddělení proto vyhodnotilo celou záležitost z procesního hlediska správně. Nicméně určitě Vám vyjdeme vstříc, i kdyby to byl jen Váš omyl při objednávání. Kolegové Vám pošlou reklamační číslo a produkt vezmeme zpět.
S pozdravem
Radim Malchárek
ředitel marketingu
Reakce společnosti je klamavá, parametry produktu jsou označeny jako CZ.
Na faktuře, kterou jsem obdržel až po převzetí zásilky je SK, ovšem v této fázi asi těžko budu řešit výběr jiné položky.
Po mé stížnosti jste si údaje v e-shopu opravili. Proč? Vždyť podle vašeho tvrzení byly v pořádku ?
Reklamační číslo mi nezasílejte, s e-shopem Exasoft nechci mít už nic společného. Klávesnici jsem vyhodil do kontejneru na elektroodpad a objednal si českou u spolehlivého dodavatele Alza.cz
I tak vám děkuji. Za nabytou zkušenost.
Vzhledem k tomu, co uvedl spotřebitel, není dosažení smírného řešení možné a my jsme nuceni stížnost z tohoto důvodu uzavřít.
Skutečnost, že společnost zjednala v této věci nápravu a chybně uvedený údaj opravila, resp. že oslovila spotřebitele s nabídkou výměny zboží, kvitujeme.
A pouze pro úplnost dodáváme, že v případě, kdy šlo o koupi mezi dvěma podnikateli, se naše původní vyjádření ke stížnosti neuplatní.