Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Vážení, posílám Vám text stížnosti, kterou jsem zaslal Vodafone. Je tam vysvětleno o co se jedná. Záležitost mi bere čas a nenašel jsem žádnou možnost s Vodafone věc řešit.
-------Stížnost zaslaná 29.1.2020 v reklamačním formuláři -------
Od roku 2016 jsem využíval bezdrátové připojení.
V roce 2020 jsem řešil problém s platbou, nefungovalo připojení k Můj Vodafone, proto jsem volal podporu Vodafone. Váš pracovník mi při té příležitosti doporučil výhodnější připojení přes pevnou linku. To jsem s radostí akceptoval a ujistil se u něj, že je možná změna smlouvy z mobilní na pevnou linku. Netušil jsem, že mi Vodafone jen prodává další službu.
Považuji jednání pracovníka Vodafone za neslušné, minimálně mě měl informovat o podmínkách a o nutnosti mobilní službu zrušit. V tom případě bych si počkal s novým připojením.
Po vystavení rozšířené faktury jsem v prodejně Vodafone v Štěrboholích dosáhl příslibu zrušení mobilní služby. 22.12.2020 mi byla mi zaslána SMS zpráva s potvrzením ukončení k 19.01.2021. Jiná SMS zpráva mi oznámila 2.1.2021 ukončení služby FMS k 23.02.2021. Význam FMS mi nebyla schopna vysvětlit ani pracovnice Vodafone ve Štěrboholích. Taktéž článek 1.1.5. citovaný v SMS neznala, sdělila, že nic už neplatí.
Vodafone mi nadále účtuje mobilní připojení, které nevyužívám a mělo být zrušeno k 19.1.2021. Podle Můj Vodafone mi budou fakturovány i další měsíce. Považuji to za protiprávní jednání.
Pevná linka mi byla zprovozněna 14.12.2020. Po mnohých bezvýsledných pokusech se s nějakým člověkem od Vodafone o věci bavit jsem zaslal výpověď i na pevné připojení. Tentokrát Vodafone jednal hbitě a odpojil mě okamžitě. Vzhledem k liknavosti Vodafone problémy řešit je toto jednání zvláštní.
Podle Můj Vodafone mi oboje připojení běží nadále a Vodafone v souladu se svou politikou bude požadovat platby neexistujících služeb.
Žádám Vás o sjednání nápravy, omluvu od Vodafone neočekávám.
Ing. Josef Mikeš, CSc
Pro Vaši informaci, kopii posílám Českému telekomunikačnímu úřadu.
Mobilní a pevný internet
Vodafone by mi neměl účtovat nevyužívané služby.
Vodafone by se měl chovat zodpovědně a nenabízet výrazně nevýhodná a nesmyslná řešení.
|
Tweet |
Bylo-li spotřebiteli zaměstnancem společnosti přislíbeno, že bude služba zrušena k určitému datu, tento slib dle § 3 odst. 2 písm. d) a § 430 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, společnost zavazuje. Domníváme se, že pokud došlo k tomu, co spotřebitel popisuje ve stížnosti, neměla by společnost účtovat spotřebiteli poplatky za služby poskytnuté po datu, které sama označila jako datum ukončení závazku. Spotřebitel může vyúčtování, se kterým nesouhlasí, reklamovat.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.