Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dne 25. ledna jsem se dovolala na infolinku operátora VODAFONE, kde jsem vznesla dotaz na možnost změny tarifu na stávajícím telefonním čísle, kde jsem využívala zvýhodněného tarifu - neomezené volání, sms a data, jako přidruženou službu k UPC/VODAFONE internetu a televizi. Tento tarif mi byl nabídnut pracovnicí VODAFONE jako výhodné řešení a není problém pak jeho změna. Jako důvod změny tarifu jsem uvedla, že využívám internet především doma - Wi-Fi připojení a stávající data na telefonu nevyužiji a kromě toho mám v úmyslu zrušení smlouvy s UPC. V následujících dnech mi přišla sms, že mi k 29.1.2021 bude ukončena služba GSM uživatel. Nebyla jsem si vědoma toho, že bych porušila smluvní podmínky, měla neuhrazená vyúčtování apod. Následně jsem se dovolala na infolinku, kde mi bylo sděleno, že v této fázi již nelze ukončení pozastavit a kolegyně postupovala správně a byla jsem navíc ujištěna, že o telefonní číslo nepřijdu. Doteď netuším v čem kolegyně postupovala správně, jelikož jsem nikoho o nic nežádala. A navíc mi bylo sděleno, že se mi v této věci kolegyně nedovolala. Podotýkám, že mám u svého profilu nastaven i kontaktní e-mail, který lze využít v případě, že není možné mě kontaktovat telefonicky (pečuji o kojence a nejsem 24 hod na telefonu). Nechápu, jak si muže dovolit operátor svévolně jednat bez mého vědomí. Dne 29.1.2021 mi byla zaslána sms, že byla dokončena změna v kombinované nabídce a výsledkem je: telefonní číslo neexistuje.
Nechápu, jestli jsem se firmě VODAFONE jevila jako neperspektivní zákazník, jak může takto svévolně jednat a uvádět mě v omyl.
Kombinovaná nabídka - internet s televizí UPC/VODAFONE a neomezené volání, data, sms (vedeno pod účtem VODAFONE)
Bezplatná aktivace telefonního čísla se základním RED tarifem
|
Tweet |
Zrušení telefonního čísla je možné provést pouze na základě přesně vymezených smluvních podmínek. Plní-li spotřebitel své povinnosti, které mu plynou ze smlouvy, v zásadě mu operátor nemůže svévolně zrušit telefonní číslo, pokud ho o to spotřebitel výslovně nepožádá.
Takové jednání operátora by mohlo být porušením jeho smluvní povinnosti. Vznikne-li porušením smluvní povinnosti škoda, má spotřebitel možnost žádat její náhradu (§ 2913 občanského zákoníku). Primárním způsobem náhrady škody je uvedení do původního stavu - tj. obnovení čísla.
Nepodaří-li se spor vyřešit, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je příslušným orgánem pro mimosoudní řešení sporů vyplývajících ze smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a operátorem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.