Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10/03/2014 jsme uhradili částku 2x5600,- CZK za zájezd do turecké části ostrova Kypr v termínu 06/11/2014-13/11/2014.
Zapakatel potvrdil přijetí částky 2x5600,- CZK a pak také Wow Travel / Tom Travel potvrdil naši rezervaci.
Pár týdnů před dovolenou jsem kontaktovala mailem Wow Travel, ovšem na první mail neodpověděli. Napsali zpět až na upomínku, kdy uvedli, že nám informace o letu pošlou 7 dní před cestou.
Považuji jejich jednání za velmi nekorektní.
Pokud firma Zapakatel neuhradila peníze a oni se rozhodli dále s nimi nespolupracovat, měli nás na určitě na tuto špatnou situaci upozornit a my mohli situaci začít řešit dříve než půl roku po platbě.
Na internetu jsem se dočetla, že prodejem novému majiteli získali 12,5 milionu korun s podmínkou, že vyrovnají dluhy.
Ovšem my řešíme situaci úhrady v březnu a nedodání v listopadu tak pozdě, že nevím, zda uspějeme a zaplacené peníze získáme zpět.
Myslím, že se na této situaci podepsala i firma Wow Travel, pracovník této firmy mi při telefonátu sdělil, že jejich firemní právník jim poradil nic nesdělovat a klientům nic neříkat.
Je otázka, kdy proběhly poslední platby ze Zapakatel směrem do Wow Travel a zda nedošlo k tomu, že naše peníze třeba ještě odešly a až pak Zapakatel přestal platit a tak se Wow Travel léčí našimi penězi.
Je otázkou, zda by německé úřady pomohly řešit stížnost na jednání německé cestovní kanceláře.
Psala jsem již žádost na info@branaslev.cz (dle doporučení na zapakatel.cz), zkoušela telefonovat na číslo 230 230 920, ale telefon nefunguje
Zájezd na Kypr od 06/11-13/11 (2014) v ceně 2x5600,-CZK, Voucher 2231018 a 2230993
Vrátit plnou částku 2x5600,- CZK
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Byl-li voucher již uplatněn, měli by spotřebitelé vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.