Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#48091Vrácení poplatku za vrácení zboží do Číny - 426,-Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2021, před 4 lety

Mirka Hejdušková

Znění stížnosti

Dobrý den,
ráda bych se touto cestou omluvila za můj omyl v předešlé reklamaci. Co však nemohu pominout je fakt, ze mne společnost LUNZO s.r.o. se sídlem v ČR nechala vrátit zboží ne do Plzně, ale do Číny za poštovné ve výši 426,- Kc.

Touto cestou tedy žádám o vrácení výše uvedené částky.

Mirka Jansová


Požadované řešení

Vráceny ceny poštovného ve výši 426,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2021 11:29, před 4 lety

Byla-li věc reklamována a byla-li reklamace uznána, má spotřebitel nárok na náhradu nákladů vynaložených účelně k dosažení práv z vadného plnění (§ 1924 občanského zákoníku). Tím je např. poštovné.

Bylo-li provedeno odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, hradí spotřebitel náklady spojené s přepravou zboží zpět k podnikateli ze svého bez nároku na zpětné proplacení. Nicméně zboží má být dopraveno k prodejci - tzn. na pobočku nebo do sídla společnosti LUNZO s.r.o. Pokud obdržela spotřebitelka informaci, že má zboží odeslat na jinou adresu a vznikly jí tím vyšší náklady, má nárok na proplacení těchto nákladů z titulu náhrady škody (§ 2950 občanského zákoníku).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.2.2021 16:44, před 4 lety

Dobrý den,
nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím. Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru. V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace: Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy. Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci. Tedy se jedná o případ, který popisuje DTEST ,, Bylo-li provedeno odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, hradí spotřebitel náklady spojené s přepravou zboží zpět k podnikateli ze svého bez nároku na zpětné proplacení." Jelikož se prodávající nachází v zahraničí od kterého bylo zboží dodáno je nutné dodat zpět k prodávajícímu.

Tomáš Zachan - Zákaznická podpora Lunzo.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2021 22:30, před 4 lety

Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, jasně a srozumitelně upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Společnost LUNZO s.r.o. je proto podle našeho názoru, bez ohledu na ustanovení jejích obchodních podmínek, v tomto vztahu prodávajícím. Právě vůči němu je proto třeba směřovat výše popsané nároky.

Nepovažujeme za rozhodné, zda je oznámení o zprostředkování obchodu uvedeno v obchodních podmínkách, nebo v článku "Jak to funguje". Principiálně jde totiž o totéž - oznámení není provedeno bezprostředně a spotřebitel musí k jeho dohledání provést další mezikrok.

V průběhu námi provedené (simulované) objednávky bezprostřední poučení o tom, že uzavíráme smlouvu se zprostředkovatelem, uvedeno nebylo.

Stanovisko ADR České obchodní inspekce, které je veřejně přístupné a které při řešení těchto sporů bereme do úvahy, dochází ke stejnému závěru, který jsme prezentovali výše. Stanovisko dostupné z: https://www.coi.cz/wp-content/uploads/2018/09/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_23.8.2018.pdf.


LUNZO s.r.o. je podle našeho názoru v tomto vztahu prodávajícím. Stížnost proto přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost se k případu opětovně vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2021 09:39, před 4 lety

Dobrý den,
nedošlo k reklamaci, ale odstoupení od kupní smlouvy s prodejcem uzavřené na dálku bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.

Tomáš Zachan - Zákaznická podpora Lunzo.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2021 14:36, před 4 lety

V takovém případě se odkazujeme na náš první komentář ve věci:

"Bylo-li provedeno odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, hradí spotřebitel náklady spojené s přepravou zboží zpět k podnikateli ze svého bez nároku na zpětné proplacení. Nicméně zboží má být dopraveno k prodejci - tzn. na pobočku nebo do sídla společnosti LUNZO s.r.o. Pokud obdržela spotřebitelka informaci, že má zboží odeslat na jinou adresu a vznikly jí tím vyšší náklady, má nárok na proplacení těchto nákladů z titulu náhrady škody (§ 2950 občanského zákoníku)."

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat a informovat o tom, v jakém stadiu se stížnost nachází.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2021 11:56, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.