Společnost


eYello CZ, k.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#48104Doporučený přechod na zprostředkovatele plynu - neoprávněná sankce

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2021, před 4 lety

Heinz Matoušek

Znění stížnosti

Firma Yello mi doporučila změnu zprostředkovatele dodávky plynu, což jsem provedl. Vzápětí jsem dostal sankci od původního zprostředkovatele.
Rekapitulace situace:
Dne 14.11.2019 jsem od vás obdržel dopis se sdělením o ukončení vaší spolupráce se společností Simplyenergy s doporučením
na přechod k novému zprostředkovateli Platform.Věřím, že opomenutí sdělení, že tento přechod může být spojen se sankcí,
nebyl úmyslný .
Deklarace o etickém jednání se zákazníky v energetice, kde vaše společnost patří, dokonce navrhuje koordinaci mezi zprostředkovateli.
Dne 28.11.2019 se telefonicky ozval pracovník z Platform, že nás během hodiny navštíví za účelem podepsání smlouvy.
Tuto skutečnost jsem odmítl s tím, že si toto ještě ověřím telefonicky u firmy Yello. Bylo mi sděleno, že je vše v pořádku a
s pravovníkem Platformu můžu podepsat smlouvu.Při našich pochybnostech nám tento pracovník arogantně vyhrožoval
sankcí 3000 Kč v případě nepodepsání.Nakonec k podpisu smlouvy došlo.
Dne 5.2. jsem obdržel dopis od firmy Simplyenergy, kde mě žádají k uhrazení sankce 3000 Kč a to nejdéle do 5 dnů od obdržení dopisu. Při otálení s platbou budou přičítány všechny náklady za vymáhání. Z tohoto důvodu jsem částku ihned uhradil. Paradoxní na této záležitostí je, že zůstávám u stejného dodavatele a zároveň jsem sankcionován.
Celou situaci jsem s dTestem konzultoval telefonicky.


Produkt

Veškeré podrobnosti máme naskenované (dopisy, e-mailová korepsondence), je to možné někam poslat?


Požadované řešení

Vrátit uhrazenou sankci ve výši 3000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2021 12:45, před 4 lety

Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy (resp. vypověděl ji) s původním zprostředkovatelem, a na takové odstoupení (výpověď) měl na základě objektivního práva (tj. na základě zákona nebo na základě smluvního ujednání) nárok, jde o řádný výkon práva na ukončení závazku, nikoliv o porušení smluvní povinnosti. Smluvní pokuta může být sjednána přitom jen pro případ porušení smluvní povinnosti, nikoliv pro případ řádného výkonu práva na ukončení závazku. To plyne i z dosud nepřekonané judikatury Nejvyššího soudu ČR (32 Cdo 4469/2010).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (jde-li o vztah mezi spotřebitelem a zprostředkovatelem). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Jde-li o vztah mezi dodavatelem a spotřebitelem, je příslušný k mimosoudnímu řešení sporu Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 16:29, před 4 lety

Na základě dotazu do naší telefonické právní poradny (299 149 009) přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl doplnit vysvětlující a chybějící informace ohledně skutkového stavu svého případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.3.2021 14:24, před 4 lety


Heinz Matoušek

Děkuji za vyjádření k mé stížnosti.
Dále bych prosil o konkrétní posouzení smlouvy s původním zprostředkovatelem
SIMPLYENERGY (zasílám kopii) a zda bylo podle této smlouvy vymáhání opodstněné.
V případě nesprávného postupu SIMPLYENERGY vás prosím o váš kontakt s tímto
zprostředkovatelem.

Děkuji a jsem s pozdravem.

Heinz Matoušek
Masarykova 64
Fulnek

č. tel. 730 697 938

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2021 15:24, před 4 lety

Stížnost přeřazujeme do neveřejného režimu, neboť v příloze jsou uvedené osobní údaje spotřebitele.

Dle přiloženého dokumentu se smluvní pokuta sankcionuje
a) uzavírání jiné smlouvy či dodatku týkající se dodávky elektřiny nebo zemního plynu - přičemž k takovému jednání dle slov spotřebitele nedošlo, neboť zůstal stále u stejného dodavatele

b) kroky, které mohou znemožnit plnění této přihlášky - přičemž smluvní pokuta v tomto znění je dle našeho názoru neplatná pro neurčitost. Smluvní pokuta je totiž zajišťovací institut, který zajišťuje splnění určité smluvní povinnosti. Není-li určena konkrétní povinnost zajištěná smluvní pokutou, nelze pak posoudit její přiměřenost k porušení dané povinnosti. Při posouzení výše přiměřenosti smluvní pokuty je rozhodná doba sjednání dohody o smluvní pokutě a posouzení přiměřenosti výše smluvní pokuty ke konkrétní povinnosti, a nikoliv až následně při porušení konkrétní povinnosti. Z tohoto důvodu sjednání výše smluvní pokuty pro porušení jakékoliv smluvní povinnosti je neurčité, neboť z tohoto ujednání nelze posoudit přiměřenost výše smluvní pokuty (viz rozsudek Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 23 Cdo 4281/2011).

Komplexnější individuální právní posouzení může poskytnout spotřebiteli advokát, při jeho výběru lze využít naši databázi (https://www.dtest.cz/advokati).

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2021 15:16, před 4 lety

Dobrý den,

děkujeme panu Matouškovi a dTestu, kteří nás prostřednictvím této platformy upozornili na skutečnost a okolnosti zprostředkování konkrétní smlouvy. Ihned po tomto zjištění jsme našeho zákazníka kontaktovali, všechny okolnosti si vzájemně vysvětlili a pomohli jsme celou situaci úspěšně dořešit ke spokojenosti obou stran. Rádi bychom se tak ještě jednou omluvili za jakékoliv komplikace a věříme, že je výše uvedený komentář nyní kladně vyřešen.

S pozdravem celý tým Yello.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.3.2021 14:21, před 4 lety


Heinz Matoušek

Dobrý den,

potvrzuji, že jsem se s firmou Yello dohodl na řešení daného problému.

Přesto bych prosil o vyjádření firmy SIMPLYENERGY k předmětné smlouvě, která není (i podle vás - dTest) v souladu s občanským zákoníkem. Musel jsem totiž vynaložit značné úsilí, abych mohl řešit danou záležitost. Oslovil jsem dva právníky i Českou obchodní inspekci, všichni doporučovali soudní řešeni.

Dalším hledáním na internetu mně zaujala vaše společnost dTest. Byl jsem překvapen vstřícným přístupem k této záležitosti, za kterou vám moc děkuji.

S pozdravem

Heinz Matoušek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2021 10:54, před 4 lety

Služba VašeStížnosti.cz umožňuje pouze dvoustrannou komunikaci mezi spotřebitelem a tím podnikatelem, kterého spotřebitel označí ve stížnosti. Vyjádření třetí strany nejsme prostřednictvím této platformy u této stížnosti schopni zajistit. Spotřebitel ho však může získat od společnosti individuální cestou, s tím, že výše uvedenou právní argumentaci může při komunikaci použít. Děkujeme za pochopení.

Vzhledem k tomu, že v této věci obě strany potvrdily smírné vyřešení sporu, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.