Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dnes mi už asi po 6te přišel další z mnoha emailů od společnosti FINCOLLECT, která vymáhá údajný dluh který mám, vůči společnosti Kruk. Je to holý nesmysl, žádnou takovou společnost neznám, na mé žádosti o poslání smlouvy, kde je evidován můj údajný dluh, s mým vlastnoručním podpisem, vůbec nereagují a jen dokolo posílají stejně znějící emaily, kde mi vyhrožují, že mě přijdou navštívit domu, aby zjistili mou fin.situaci,pokud okamžitě nezaplatím uvedenou částku, což je necelých 6tis.
V Emailu je uvedene příjmení, které nepoužívám už několik let, protože jsem se znovu vdala, a na uvedene adrese nebydlím už skoro 7let a ani ji nemám tuto dobu uvedenou v OP.
Je tedy evidentni, že se jedna o nejaky smysleny dluh a vyhruzkama a zastrasovanim, se mě snaží donutit zaplatit. Zvažuji podání trestniho oznámeni a chci zadat i odškodnění za falešné obvinění.
Žádné číslo smlouvy, ani smlouva samotná nikde není uvedena. Mohu přeposlat ony emaily, na Vámi poskytnutý email.
Návrh nějaké možnosti, jak mám tuto situaci řešit.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění. Domnívá-li se spotřebitel, že dluh neexistuje (resp. nevznikl v souladu s právní úpravou), patrně nebude možné právní důvod pro nárokování si daného poplatku prokázat a dluh vymáhat.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil administrativní poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.