Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#48118Nekomunikativnost na odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2021, před 4 lety

Přemysl Durčák

Znění stížnosti

Dne 4.9.2020 jsme u Alzy. cz zakoupili pračku se sušičkou HOOVER WDWT4138AHC-S. Hned při prvním praní- a to pouze doporučeném proplachu, pračka vykazovala chyby a proto jsme kontaktovali autorizovaný servis, jak doporučuje na internetových stránkách společnost Alza. Ten po přijetí naší reklamace s přidělením čísla zakázky nám nenavrhl výměnu zboží ani možnost vrácení peněz a rovnou pověřil svého smluvního opravce v naší lokalitě. Ten vyměnil všechny řídící jednotky, ale chyby se vyskytovaly i nadále. Takto jsme postupně reklamovali 3x až do poloviny listopadu. Pračka stále vykazovala opakované chyby. Po 3 reklamaci jsme požadovali vyjádření servisu k opakované vadě. Na základě těchto skutečností jsme se korespondečně s dodejkou obrátili na Alzu s odstoupením od smlouvy. Alza na dopis nereagovala. Po měsíci jsme zaslali znovu odstoupení od smlouvy tentokrát elektronicky, kdy nám Alza pouze vygenerovala email s reklamačním číslem a informací, ať doručíme zboží na kteroukoliv pobočku. Žádné konkrétní informace. Proto jsme kontaktovali dne 10.1. zákaznickou linku Alzy s tím, ať se domluvíme na konkrétních informacích vzhledem k tomu, že se jedná o objemný a těžký výrobek a k odstoupení se Alza nijak nevyjádřila. Operátor nás požádal o doložení odeslání 1.odstoupení od smlouvy s tím, že to podstoupí reklamačnímu oddělení.Což jsme učinili.Naše žádost o kontakt na reklamační oddělení byla zamítnuta. Do dnešního dne nás Alza v naší věci nekontaktovala.

Děkujeme předem za Vaše vyjádření.


Produkt

Pračka se sušičkou HOOVER WDWT4138AHC-S


Požadované řešení

Žádáme o vrácení kupní ceny výrobku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2021 14:04, před 4 lety

Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Pokud tedy spotřebitel při uplatnění třetí (nebo další) reklamace žádal odstoupení od smlouvy (tato skutečnost může být zaznamenána například v reklamačním protokolu), má prodávající povinnost této volbě práva spotřebitele vyhovět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.2.2021 19:02, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

V tomto případě měl být se zákazníkem sjednaný svoz, avšak administrativní chybou pracovnice (překlep v emailu) mu nebyla doručena zpráva s informacemi. Aktuálně jsem se se zákazníkem spojil, doplnil informace telefonicky a předal na zodpovědné oddělení pro zařízení svozu spotřebiče k nám pro vystavení dobropisu.

Děkuji za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2021 07:35, před 4 lety

Děkujeme za informaci. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost informaci potvrdit a věc uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2021 20:47, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.3.2021 11:03, před 4 lety


Přemysl Durčák

Dobrý den,
s úlevou oznamujeme, že náš problém dospěl ke zdárnému vyřešení. Poté co se do kauzy vložila společnost Dtest, Alza nás do dvou dnů okamžitě sama kontaktovala s tím, že s odstoupením od smlouvy souhlasí a zařídí svoz výrobku na svoje náklady. První termín svozu jsme museli z naší strany stornovat z důvodu povětrnostních podmínek-sněhová kalamita. Alza nám vyhověla a domluvili jsme náhradní termín. Bohužel Alza do objednávky přepravy neuvedla naši poznámku, že mají poslat auto typu dodávka. Jelikož přepravní společnost z neinformovanosti poslala velké auto, svoz se nedokončil. Na to nám Alza poslala email s konstatováním, ať si výrobek opět doručíme na pobočku sami. S tím jsme nesouhlasili a protože jsme věděli, že Alza spolupracuje i se společností Toptrans, předmluvili jsme podmínky svozu u Toptrans. Alza souhlasila a svoz se dle domluvy zdárně uskutečnil. Na druhý den po svozu jsme byli Alzou informováni, že výrobek v pořádku přijali a vystaví dobropis.
Do týdne přišly peníze na účet. Tím je pro nás celá reklamace uzavřena.

Děkujeme tímto společnosti DTest, bez níž bychom se pravděpodobně svého práva nedomohli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2021 11:39, před 4 lety

S ohledem na výše uvedené stížnost pro smírné vyřešení sporu uzavíráme. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.