Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 4.9.2020 jsme u Alzy. cz zakoupili pračku se sušičkou HOOVER WDWT4138AHC-S. Hned při prvním praní- a to pouze doporučeném proplachu, pračka vykazovala chyby a proto jsme kontaktovali autorizovaný servis, jak doporučuje na internetových stránkách společnost Alza. Ten po přijetí naší reklamace s přidělením čísla zakázky nám nenavrhl výměnu zboží ani možnost vrácení peněz a rovnou pověřil svého smluvního opravce v naší lokalitě. Ten vyměnil všechny řídící jednotky, ale chyby se vyskytovaly i nadále. Takto jsme postupně reklamovali 3x až do poloviny listopadu. Pračka stále vykazovala opakované chyby. Po 3 reklamaci jsme požadovali vyjádření servisu k opakované vadě. Na základě těchto skutečností jsme se korespondečně s dodejkou obrátili na Alzu s odstoupením od smlouvy. Alza na dopis nereagovala. Po měsíci jsme zaslali znovu odstoupení od smlouvy tentokrát elektronicky, kdy nám Alza pouze vygenerovala email s reklamačním číslem a informací, ať doručíme zboží na kteroukoliv pobočku. Žádné konkrétní informace. Proto jsme kontaktovali dne 10.1. zákaznickou linku Alzy s tím, ať se domluvíme na konkrétních informacích vzhledem k tomu, že se jedná o objemný a těžký výrobek a k odstoupení se Alza nijak nevyjádřila. Operátor nás požádal o doložení odeslání 1.odstoupení od smlouvy s tím, že to podstoupí reklamačnímu oddělení.Což jsme učinili.Naše žádost o kontakt na reklamační oddělení byla zamítnuta. Do dnešního dne nás Alza v naší věci nekontaktovala.
Děkujeme předem za Vaše vyjádření.
Pračka se sušičkou HOOVER WDWT4138AHC-S
Žádáme o vrácení kupní ceny výrobku.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Pokud tedy spotřebitel při uplatnění třetí (nebo další) reklamace žádal odstoupení od smlouvy (tato skutečnost může být zaznamenána například v reklamačním protokolu), má prodávající povinnost této volbě práva spotřebitele vyhovět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
děkuji za posouzení.
V tomto případě měl být se zákazníkem sjednaný svoz, avšak administrativní chybou pracovnice (překlep v emailu) mu nebyla doručena zpráva s informacemi. Aktuálně jsem se se zákazníkem spojil, doplnil informace telefonicky a předal na zodpovědné oddělení pro zařízení svozu spotřebiče k nám pro vystavení dobropisu.
Děkuji za pochopení.
Děkujeme za informaci. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost informaci potvrdit a věc uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
s úlevou oznamujeme, že náš problém dospěl ke zdárnému vyřešení. Poté co se do kauzy vložila společnost Dtest, Alza nás do dvou dnů okamžitě sama kontaktovala s tím, že s odstoupením od smlouvy souhlasí a zařídí svoz výrobku na svoje náklady. První termín svozu jsme museli z naší strany stornovat z důvodu povětrnostních podmínek-sněhová kalamita. Alza nám vyhověla a domluvili jsme náhradní termín. Bohužel Alza do objednávky přepravy neuvedla naši poznámku, že mají poslat auto typu dodávka. Jelikož přepravní společnost z neinformovanosti poslala velké auto, svoz se nedokončil. Na to nám Alza poslala email s konstatováním, ať si výrobek opět doručíme na pobočku sami. S tím jsme nesouhlasili a protože jsme věděli, že Alza spolupracuje i se společností Toptrans, předmluvili jsme podmínky svozu u Toptrans. Alza souhlasila a svoz se dle domluvy zdárně uskutečnil. Na druhý den po svozu jsme byli Alzou informováni, že výrobek v pořádku přijali a vystaví dobropis.
Do týdne přišly peníze na účet. Tím je pro nás celá reklamace uzavřena.
Děkujeme tímto společnosti DTest, bez níž bychom se pravděpodobně svého práva nedomohli.
S ohledem na výše uvedené stížnost pro smírné vyřešení sporu uzavíráme. Děkujeme stranám za součinnost.