Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Pokud obchodnik udava delsi zaruku nez je zakonnych 24 mesicu, napr. 3 roky, vztahuje se na ni stejne podminky jako v pripade zakonne zaruky. Alza toto vedomne porusuje.
http://www.alza.cz/western-digital-red-6000gb-64mb-cache-d2141162.htm
U vyrobku uvadi 3 roky. Vyrobce WD dava na tyto disky 3 roky. Po zakoupeni je na fakture uvedeno:
Na zboží, které má záruku delší než 24 měsíců je po uplynutí 24 měsíců zajišťován "bezplatný servis" viz. reklamační řád
Jsem presvedcen, ze se timto Alza dopousti hrubeho klamani zakaznika a vedomeho obchazeni svych zakonnych povinnosti. V pripade nutnosti jsem ochoten byt napomocen. Preposlat fakturu atd...
Podani stiznosti na COI. Trestni oznameni, Otevreny dopis Alze.
|
Tweet |
Podmínky prodloužené záruky si může prodávající jednostranně stanovit. Aby byly vůči spotřebiteli účinné, musí s nimi být seznámen. Pokud nejsou podmínky prodloužené záruky specifikovány, užije se podpůrně zákonných ustanovení. Ustanovení § 2166 občanského zákoníku dále stanoví, že prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Prodávající tedy tento standard nemůže snížit.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.