Společnost


Rodinná energie a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48140Neakceptace odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2021, před 4 lety

René Lacina

Znění stížnosti

Dne 22.6.2020 v místě mého bydliště na adrese Chotusická 1007/22, Čáslav 28601 nečekaně navštívil otce mé družky pana Pavlíka zástupce společnosti ENERGY. Na základě jeho argumentů s ním "mezi dveřmi" uzavřel smlouvu o zprostředkování aukce na výběr dodavatele el. energie a plynu. Po měsíci obdržel smlouvu na jejímž základě mělo dojít ke změně dodavatele plynu a el.enerie od společnosti Rodinná energie bez zdůvodnění na pět let. Ke všem úkonům spojeným se změnou dodavatele udělil plnou moc.

Plná moc byla písemně odebrána dne 15.1.2021

Vzhledem k tomu, že tato smlouva byla uzavřena mimo prostory obvyklé pro podnikání dodavatele, rozhodl se využít svého práva v souladu s §11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, v platném a účinném znění tuto smlouvu vypovědět.To učinil poprvé 15.1.2020.Odpovědí byl telefonát a email s konstatováním neakceptace odstoupení. Reagoval týden poté s tím, že na odstoupení trvá, dodavatel odpověděl stejně s tím, že smlouva se musí dodržet.


Požadované řešení

Požadujeme akceptaci odstoupení od smlouvy na dodávku plynu a el. energie pokud možno bez sankcí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2021 11:21, před 4 lety

Výpověď je jednostranné právní jednání - k jeho účinnosti se v zásadě vyžaduje pouze to, aby bylo doručeno druhé straně (popř. bylo učiněno vůči ní bezprostředně, např. na pobočce). Je-li výpověď postavena na relevantních právních důvodech, právní vztah mezi stranami zaniká uplynutím výpovědní doby. Nárok na výpověď v této věci náleží spotřebiteli přímo ze zákona, tudíž je založena na relevantním právním důvodu.

Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi (§ 11a odst. 3 energetického zákona).

K účinnosti výpovědi ve vztahu mezi dodavatelem energie a spotřebitelem se nevyžaduje potvrzení/svolení/akceptace ze strany dodavatele.

Nepodaří-li se spor (s dodavatelem) vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad. Nepodaří-li se další spor (se zprostředkovatelem) vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit na ADR při České obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 16:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.