Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
obrátil jsem se na cestovní kancelář Exim tours s prosbou o vrácení peněz za zrušený zájezd.
Kupoval jsem si zájezd se sestrou a s malou neteří v lednu 2020 přes invia a cestovní kancelář exim tours a měli jsme odcestovat v polovině června 2020. Později nám pouze poslali voucher na hodnotu 9600,- Kč s tím, že pokud nejsme vedeni na ÚP, nebo nejsem důchodce a jiné možnosti, tak nemáme nárok na vrácení peněz do září 2021.
Pročítám různé články od evropské komise a uvádí se v nich,že Čr porušuje různé vyhlášky EU a cestovní kanceláře to vítají.
Snažil jsem se kontaktovat exim tours, ale přišla mi stejná odpověď, že pokud nejsem důchodce, invalida, na mateřské a jiné, tak nemám nárok na aktuální vrácení peněz za zájezd.
V dnešní době nechat ležet jakoukoli částku je pro měsíční rozpočet náročné. I když pracujeme, tak tyto peníze poslouží na zaplacení našich jiných výdajů.
Je nějaká možnost dostat tyto peníze dříve?
Poukaz na zájezd
Rádi bychom obdrželi zpět své peníze ve výši 9600 Kč.
|
Tweet |
Dle § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen lex voucher), mají nárok na vrácení všech nákladů uhrazených v souvislosti se zájezdem pouze
- osoby se zdravotním postižením,
- osoby vedené v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání,
- osoby těhotné,
- osoby čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou,
- osoby starší 65 let nebo
- osamělí rodiče pečující o nezaopatřené dítě.
Dle lex voucher v ostatních případech pořadatel zájezdu vystaví spotřebiteli poukaz na náhradní zájezd. Rozhodne-li se spotřebitel poukaz nevyužít, může žádat vydání peněžních prostředků do 14 dnů ode dne, kdy skončí ochranná doba. Ta končí v zásadě až 31. srpna 2021.
Evropská komise opravdu přijetí zákona kritizovala, neboť shledávala v poskytnutí de facto bezúročné půjčky na minimálně rok ohnutí spotřebitelských práv. Otázkou je, jak by se k takovému výkladu postavily obecné soudy, potažmo Ústavní soud ČR. Ten několikrát v minulosti dovodil, že nerespektování standardů (vč. unijních) ochrany spotřebitele je porušením základních práv.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.