Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48153NEVRÁCENÉ PENÍZE ZA VOUCHER - Dovolená 2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2021, před 4 lety

Miloš Balej

Znění stížnosti

Dobrý den,
obrátil jsem se na cestovní kancelář Exim tours s prosbou o vrácení peněz za zrušený zájezd.
Kupoval jsem si zájezd se sestrou a s malou neteří v lednu 2020 přes invia a cestovní kancelář exim tours a měli jsme odcestovat v polovině června 2020. Později nám pouze poslali voucher na hodnotu 9600,- Kč s tím, že pokud nejsme vedeni na ÚP, nebo nejsem důchodce a jiné možnosti, tak nemáme nárok na vrácení peněz do září 2021.
Pročítám různé články od evropské komise a uvádí se v nich,že Čr porušuje různé vyhlášky EU a cestovní kanceláře to vítají.
Snažil jsem se kontaktovat exim tours, ale přišla mi stejná odpověď, že pokud nejsem důchodce, invalida, na mateřské a jiné, tak nemám nárok na aktuální vrácení peněz za zájezd.
V dnešní době nechat ležet jakoukoli částku je pro měsíční rozpočet náročné. I když pracujeme, tak tyto peníze poslouží na zaplacení našich jiných výdajů.
Je nějaká možnost dostat tyto peníze dříve?


Produkt

Poukaz na zájezd


Požadované řešení

Rádi bychom obdrželi zpět své peníze ve výši 9600 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2021 16:12, před 4 lety

Dle § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen lex voucher), mají nárok na vrácení všech nákladů uhrazených v souvislosti se zájezdem pouze
- osoby se zdravotním postižením,
- osoby vedené v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání,
- osoby těhotné,
- osoby čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou,
- osoby starší 65 let nebo
- osamělí rodiče pečující o nezaopatřené dítě.

Dle lex voucher v ostatních případech pořadatel zájezdu vystaví spotřebiteli poukaz na náhradní zájezd. Rozhodne-li se spotřebitel poukaz nevyužít, může žádat vydání peněžních prostředků do 14 dnů ode dne, kdy skončí ochranná doba. Ta končí v zásadě až 31. srpna 2021.

Evropská komise opravdu přijetí zákona kritizovala, neboť shledávala v poskytnutí de facto bezúročné půjčky na minimálně rok ohnutí spotřebitelských práv. Otázkou je, jak by se k takovému výkladu postavily obecné soudy, potažmo Ústavní soud ČR. Ten několikrát v minulosti dovodil, že nerespektování standardů (vč. unijních) ochrany spotřebitele je porušením základních práv.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 10:12, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.